English

آگاهی از وضعیت ارتباطات روستایی با سامانه دیار

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان یزد از فراهم شدن امکان دسترسی عموم به اطلاعات ارتباطی روستاهای کشور در درگاه یکپارچه اطلاعات روستایی(دیار) خبر داد.

آگاهی از وضعیت ارتباطات روستایی با سامانه دیار

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد، محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات یزد با اشاره به راه اندازی نسخه عمومی سامانه یکپارچه اطلاعات روستایی(دیار) گفت: عموم مردم می توانند با مراجعه به سایت http://diiar.ir از آخرین وضعیت ارتباطی روستای مدنظر خود مطلع شوند.

پاکدل افزود: این سامانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد، توسعه و پشتیبانی می شود و اطلاعات این سامانه در خصوص روستاهای بالای 20 خانوار و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران به نمایش درآمده است و امکان مشاهده وضعیت اطلاعات ارتباطی از سطح کشوری تا روستایی شامل تعداد سرویس های تلفن همراه، اینترنت ثابت و سیار و تلفن ثابت روستایی وجود دارد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تصریح کرد: بر روی هر نمودار اطلاعات در سطح استان، شهرستان، بخش، دهستان و روستا نمایش داده می شود و عدد روی هر نمودار بر روی نقشه نمایانگر تعداد روستاهای آن سطح از اطلاعات است که به عنوان مثال عدد 337 بر روی نمودار استان یزد در سطح اول نمایش نقشه که همان سطح استانی است، به معنای وجود 337 روستای بالای 20 خانوار در تمامی بخش های استان یزد است.

وی در پایان اظهار کرد: در سامانه دیار امکان جستجوی مستقیم روستا از منوی جستجو و همچنین طرح شکایات مردمی از کیفیت ارتباطات روستایی نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر پوشش صد در صدی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت، بر روی سامانه دیار قابل مشاهده و استان یزد در اتصال شهرها و روستاها به شبکه ملی اطلاعات از استان های پیشتاز می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه