English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پرواز بلند نماد "همراه" در آستانه ۲۶ سالگی ورود موبایل به کشور

ورود تکنولوژی موبایل به کشور در حالی در آستانه 26 سالگی است که هم اکنون با مجموع 65.047.843 خط فعال دارای بیشترین ضریب نفوذ 77.40 نسبت به سایر اپراتورهای کشور است و سهم آن همواره در حال افزایش است به طوری که تنها در خرداد 98 توانست یک میلیون و 300 هزار مشترک جدید جذب کند.

پرواز بلند نماد "همراه" در آستانه 26 سالگی ورود موبایل به کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، این روزها دنیای ارتباطات با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و هر سال شاهد نمایش خدمات جدید تری از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری هستیم. حال با توجه به اینکه به 19 مرداد ماه یعنی «سالروز واگذاری نخستین سیمکارت در ایران» نزدیک می شویم، به فعالیت شرکت ارتباطات سیار ایران در سال های اخیر می پردازیم که چگونه توانسته جایگاه نخستین اپراتور را از زمان زمان شروع فعالیت و عملکردی از آن خود کند.

همراه اول که امسال 26 ساله می شود، با رویکرد توسعه ای شبکه و حرکت به سمت دیجیتالی شدن در سال های اخیر باعث شد نقش محوری در ارائه خدمات ارتباطی در کشور داشته باشد که با نگاهی به آمار تعداد مشترکان آن می توان به صحت این ادعا پی برد. در واقع براساس گزارش جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم بازار اپراتور همراه اول در بهار سال 99 به 53.72 درصد رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته0.54 درصد رشد داشته است.  

در شرایط کنونی همراه اول با واگذاری 20.262.234 خط دائمی و 72.199.996 خط اعتباری که در مجموع 65.047.843 خط آنها فعال است دارای بیشترین ضریب نفوذ 77.40  نسبت به سایر اپراتورهای کشور است و وقتی به داده های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه می کنیم همراه به نسبت سال گذشته رشد خوبی داشته به طوری که ضریب نفوذ آن که 73.17 بوده و به 77.40 رسیده و تعداد خط های فعال آن که 60.7888.382 بوده و به 65.047.843  رسیده که در یک بازه زمانی کوتاه رشد قابل توجهی است. 

البته نباید فراموش کرد که جذب مشترک جدید همچنان ادامه دارد، به طوری که تنها در خرداد 98 توانست یک میلیون و 300 هزار مشترک جدید جذب کند و در مجموع سال گذشته حدود 7 میلیون و 900 هزار مشترک به دریافت کنندگان خدمات همراه اول اضافه شده اند.

واقعیت این است که این اپراتور در سال های متمادی توانسته پیشتازی خود را در بین سایر اپراتورها در ایران و خاورمیانه حفظ کند و از همان مرداد سال 73 که حدود 24 سایت بی تی اس با ظرفیت 9200 شماره در تهران آغاز بکار کرد رویای جهانی شدن داشت و در ادامه با توسعه شبکه خود در سراسر کشور توانسته خدمات مناسبی را به همه مشترکان خود ارائه دهد.

به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه بزرگترین دیتاسنتر خارج پایتخت کشور، گفته بود که همراه اول از نظر مشترکان بزرگترین اپراتور خاورمیانه است و وسیع ترین سطح پوشش ارتباطی در کشور را دارد و در حال حاضر نقش موتور محرک در تحول دیجیتال کشور دارد و در پروژه پوشش ارتباطی روستا و خدمات ابری و موتور جستجو این نقش را ایفا می کند.

این روند مثبت فعالیت شرکت همراه اول باعث شده نظر سرمایه گذاران را هم به خود جلب کند، به طوری که می بینیم نماد این شرکت در بورس از 28 تیر ماه 99 با وجود اینکه شاخص کل نوسانات زیادی داشته اما بدون وقفه ارزش سهام آن سیر صعودی خود را حفظ کرده است و پیش بینی می شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

پیش بینی می شود این روند رشد ارزش سهام با توجه به مباحث افزایش سرمایه ای که در ارتباط با این برند مطرح است و همچنین احتمال عرضه سهم «همراه» در صندوق دارا چهارم، ادامه دار باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه