English

امام جمعه خمینی شهر:

قیام امام حسین جهت اصلاح سنت رسول الله (ص) صورت گرفت

امام جمعه خمینی شهر گفت: قیام امام حسین(ع) جهت اصلاح سنت جدش رسول الله (ص)صورت پذیرفت.

قیام امام حسین جهت اصلاح سنت رسول الله (ص) صورت گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش آیت الله سید محمد موسوی انحطاط اخلاقی در دوران امان حسین( ع) را یکی از علل قیام سیدالشهداء برشمرد.

وی از شجاعت شهید محسن حججی که مصادف با سالگرد شهادت این شهید و سالگرد شهادت شهید صارمی در افغانستان یادکرد و گفت: شورای آموزش پرورش به دلیل اینکه جمعیت فراوانی در بردارد لذا تصمیمات آن  بر متن جامعه اثر گذار است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در شهرستان خمینی شهر به دلیل وجود نخبه های فرهنگی، سطح آموزش در تراز بالایی قرار دارد و دانش آموزان برجسته ای در شهرستان  هستند که موفق به کسب  مقامهای علمی بسیاری شده اند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به انحطاط اخلاقی دوران حکومت امام حسین (ع) ابراز کرد: در زمان حکومت امام حسین (ع) فساد اخلاقی گسترش فراوانی یافت که سیدالشهدا مصمم به قیام جهت اصلاح سنت جدش رسول الله (ص) شد.

وی به زمان حال نیز اشاره و اظهار داشت: با وجود فضای مجازی و دسترسی نوجوانان به این فضا باید مراقب بود نسل جوان دچار انحطاط اخلاقی نشود و آموزش و پرورش در این راستا باید وظایف خود را به شایستگی انجام دهد.

آیت الله موسوی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه شورای آموزش و پرورش تربیت و اصلاح نسل جوان و نوجوان است ، چه اینکه این نسل امانتی است در این زمان و حفظ و نگهداری آن بر عهده مسئولان آموزشی کشور است.

فرماندار شهرستان خمینی شهر در ادامه ضمن تسلیت آغاز ماه سوگ و حزن سیدالشهداء بیان کرد: در طی دوسالی که ویروس  کرونا فراگیر شده  ، فرهنگیان و معلمان مدارس با عشقی که همراه با سختی است آموزش را همچنان ادامه داده اند.

علیرضا بصیری با اشاره به متراکم بودن شهرستان از نظر جمعیت اظهار کرد: بالطبع تعداد دانش آموزان بر اساس تراکم جمعیت بالایی را در بر دارد و امید است خلاءهای آموزشی با توجه به تراکم دانش آموزان با همکاری نهادها و دستگاه های مربوطه مرتفع گردد.

وی در بحث کمبود فضاهای آموزشی شهرستان مطرح کرد: در خصوص اضافه کردن فضاهای آموزشی در چرخه آموزش، از تمام ظرفیتها و امکانات باید برای ساخت مدرسه استفاده کرده تا کمبود فضاهای آموزشی حل شود.

فرماندار شهرستان اظهار امیدواری کرد: با واکسیناسیون فرهنگیان امیدواریم ماه مهر و بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشد که این مطلب بستگی به دستورالعملهای ستاد کرونای کشور دارد.

وی از مسئولان اداره اموزش و پرورش شهرستان درخواست کرد: هیچ دانش آموزی نباید به خاطر فقر مالی از تحصیل باز ماند و باید برای حل این معضل از خیرین شهرستان کمک گرفت.

بصیری در پایان از شهروندان درخواست نمود: در ایام ماه محرم رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و با سلامت در مراسم عزاداری  سالار شهیدان شرکت نمایند.

خمینی شهر

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه