English

اکبر بهنام جو:

میزان بیماران کرونایی در اردبیل به وضعیت بحران رسید

استاندار اردبیل با بیان اینکه میزان بیماران کرونایی در استان به وضعیت بحران رسیده است، بر توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

میزان بیماران کرونایی در اردبیل به وضعیت بحران رسید

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: وضعیت کرونا در استان از قرمز نیز عبور کرده و شدت آن از پیک های قبلی هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه حدود هزار نفر در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: تلفات انسانی در سایر استان ها بیشتر است و در صورت بی توجهی شمار جانباختگان در استان نیز بیش از این می شود.

استاندار اردبیل کنترل بیماران بستری و در قرنطینه را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت جدی پایگاههای بسیج و سازمان های مردم نهاد شد.

بهنام جو از تعطیلی اماکن گردشگری ، آبدرمانی ها و هتل ها خبر داد و تصریح کرد: شهرستان های گردشگرپذیر استان از جمله سرعین و مشگین شهر هیچ مسافری را پذیرش نخواهد کرد.

وی بیان کرد: مردم باید با آگاهی از وضعیت کرونایی و شیوع دلتای کرونا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی ها اقدام کنند.

استاندار اردبیل به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم بر پرهیز از دسته گردانی تاکید کرد و خواستار برگزاری عزاداری ها در فضاهای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی شد.

بهنام جو اظهار کرد: ورودی جاده های استان نیز از سمت زنجان، سرچم، گیلان و تبریز مسدود می شود و تفرجگاه‌های استان از جمله فندق لوی نمین و بولاغلار نیر نیز تعطیل می شود.

وی افزود: پاساژ ها هم در صورتی که رعایت پروتکل های بهداشتی را به ۹۰ درصد نرسانند ، برخورد شده و واحدهای صنفی آن ها پلمپ می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونایی استان بحرانی و تخت های بیمارستان پر است ، محدودیت هایی در استان مصوب شده است.

بهروز ندایی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی نماز جمعه و  جماعت در شهرستان های استان برگزار نمی شود.

وی بیان کرد: تمامی بوستان ها و تفرجگاههای استان تعطیل بوده و  تمامی رستوران ها تا اطلاع ثانوی به صورت بیرون بر فعالیت خواهند کرد.

معاون استاندار اردبیل گفت: لازم است فرمانداران نظارت کافی و وافی در همه حوزه ها  داشته باشند و عزاداری ها نیز در محیط های روباز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی گفت: در صورت افزایش شمار بستری های بیمارستان ها با مشکل کمبود تخت مواجه می شویم.

شهرام حبیب زاده افزود: امروز ۴۰ بیمار بدون تخت در بیمارستان ها داشتیم که برای مرخصی بیماران منتطر بودند و وضعیت استان از قرمز و بحرانی نیز عبور کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری این ماه، در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل ها و افزایش تعداد بیماران با مشکل حادی مواجه می شویم.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، فرمانده انتظامی استان و چند تن از فرمانداران شهرستان های استان در خصوص کنترل و مدیریت کرونا در استان راهکارهایی ارایه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی