English

اکبر بهنام جو:

روند احیای واحدهای راکد و نیمه تمام اردبیل استمرار می یابد

استاندار اردبیل گفت: روند احیای واحدهای راکد و نیمه تمام در حوزه های کشاورزی و صنعت استمرار می یابد.

روند احیای واحدهای راکد و نیمه تمام اردبیل استمرار می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران با محور احیای واحدهای راکد بر شناسایی مشکلات واحدهای راکد تاکید کرد.

وی بیان کرد: واحدهای راکد به علل مختلف از جمله داشتن بدهی بانکی، نداشتن توجیه اقتصادی ، اختلاف بین شرکا و نداشتن بازار و سرمایه در گردش از فعالیت باز می مانند که در بخش صنعت و کشاورزی برنامه ریزی های لازم برای فعال سازی انجام می شود.

استاندار اردبیل افزود: لازم است شهرستان ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی  اقدام کرده و مشکلات را به مرکز اطلاع دهند.

بهنام جو اظهار کرد: آن دسته از واحدهایی که توجیه اقتصادی ندارد باید به واحد دیگری تبدیل شده تا بتوانیم از ظرفیت آن برای تولید در بخش دیگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن واحد نساجی اردبیل در سال گذشته گفت: این واحد بعد از چندین سال توقف فعال شد و هم اکنون  ۲۰۰ نفر در این کارخانه  مشغول کار شده اند که  امسال ۱۰۰ نفر هم مشغول کار می شوند.

استاندار اردبیل فعال شدن  واحد نئوپان خلخال  و پنبه پاک کنی در اصلاندوز را نیز نمونه ای از فعال سازی واحدهای راکد در استان دانست و گفت: فعال سازی ابن واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی در منطقه نیز می شود.

بهنام جو توجه ویژه به واحدهای راکد از سوی دستگاههای استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی مشکلات این واحدها و در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل های مختلف اقدام می شود.

وی به احیای واحدهای راکد در بخش های مختلف در سال گدشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی احیا شده و امسال هم ۵۲ واحد برای احیا برنامه ریزی شده است.

بهنام جو بیان کرد: در بخش صنعت هم ۵۸ واحد در سال گذشته احیا شده و امسال هم احیای  ۷۶ واحد  در برنامه قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه