English

اکبر بهنام جو:

کنترل خیز خطرناک نوع دلتای کرونا نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است

استاندار اردبیل به اشاره به وضعیت خطرناک ناشی از شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در جامعه ، نسبت به کنترل آن از سوی مردم و دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

کنترل خیز خطرناک نوع دلتای کرونا نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان گفت: در حال حاضر ۵۱۰ نفر در بیمارستان ها بستری بوده و ۲۰۰ نفر هم در منازل بستری و در قرنطینه هستند.

وی افزود: لازم است دستگاههای اجرایی با استفاده از توان و ظرفیت بالای خود در راستای مقابله با شیوع این ویروس اقدام کنند.

استاندار اردبیل توجیه مردم برای جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تمام اماکن از جمله آبدرمانی ها ، تالارها و قهوه خانه تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در صورت تخلف به صورت جدی برخورد می شود.

بهنام جو بیان کرد: رستوران ها نیز به صورت بیرون بر فعالیت می کنند و در صورت پذیرش مشتری در داخل طبق قانون عمل می شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری دستجات ،گفت: خیز جدید کرونا با شیوع نوع دلتا بسیار خطرناک بوده و لازم است در برگزاری هر نوع مراسم تعهدات لازم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی اخذ شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این خیز کرونا خطرناک بوده و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، را بیشتر درگیر می کند، واکسیناسیون در حال انجام در استان و کشور را گامی مهم در راستای مقابله با کرونا دانست.

بهنام جو از واکسیناسیون روزانه ۱۰ هزار نفر در استان خبر داد و افزود: با انجام واکسیناسیون تا دو ماه آینده از  مرحله حساس کرونا عبور می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در ابن جلسه با بیان اینکه ویروس جهش یافته دلتای کرونا قدرت انتشار بالایی دارد ، گفت: این ویروس در عرض چند روز می تواند کل اعضای یک خانواده را درگیر کند.

شهرام حبیب زاده با اشاره به واکسیناسیون ۸۰ درصد سنین بالای ۶۰ سال افزود: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی در صدد افتتاح نقاهتگاهها  هستیم.

وی بیان کرد: در صورت عبور از این خیز کرونا و واکسیناسیون آحاد مختلف جامعه تا چند ماه آینده خیز دیگری در کشور نخواهیم داشت.

در این جلسه از سردار جلیل بابازاده که به عنوان فرمانده قرار گاه منطقه ای عاشورا انتخاب شده و اصغر عبدلی سازنده  اردبیلی واکسن ایرانی کرونا تجلیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه