English

اکبر بهنام جو خبر داد:

استفاده از تمام ظرفیت های گرشگری اردبیل برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت

استاندار اردبیل بر استفاده از تمام ظرفیت های گرشگری استان اردبیل برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت تاکید کرد.

استفاده از تمام ظرفیت های گرشگری اردبیل برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از اکو کمپ برزند گرمی گفت: طبق طرح جامع گردشگری استان، از تمام ظرفیت ها برای جذب مسافر و ایجاد اشتغال برای جوانان بهره می بریم و دولت نیز برای توسعه زیرساخت ها نهایت تلاش خود را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: باید توزیع عادلانه ثروت و امکانات در تمام شهرهای استان اتفاق بیافتد و ما گردشگری را تنها در مشکین شهر، خلخال و سرعین نمی بینیم بلکه به اعتقاد ما تمام شهرستان ها ظرفیت گردشگری دارند.

استاندار اردبیل ادامه داد: ایجاد بستر گردشگری می تواند در شادابی مردم منطقه و مسافرانی که از اقصا نقاط به استان سفر می کنند تاثیر بسزایی داشته باشد و این بحث همکاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی مرتبط را می طلبد.

بهنام جو گفت: علاوه بر مسافران داخلی ، مسافران کشور جمهوری آذربایجان که از مسیر بیله سوار وارد استان می شوند می توانند از ظرفیت و امکانات این کمپ و کمپ های مشابه در طول مسیر استفاده کنند و در این راستا ارز آوری خوبی در حیطه برای استان دارد.

وی با بیان اینکه برزند گرمی یکی از منطقه تاریخی شهرستان است است افزود: در کنار این کمپ ها می توان برای معرفی هویت تاریخی منطقه و ماندگاری بیشتر مسافران با ایجاد موزه های تاریخی و بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: جهت معرفی سیر تاریخی شهرستان باید از مدارس شروع کرد و دانش آموزان را برای معرفی بیشتر شهرستان با همکاری آموزش و پرورش به سمت مطالعه تاریخ و تمدن سوق داد.

بهنام جو افزود: قطب اصلی شهرستان گرمی دریاچه گیلارلو است که مطالعات این دریاچه انجام شده و زیرساخت های اساسی نیز در حال انجام است که هزینه رینگ دور دریاچه بیش از ۳۰میلیارد تومان بر اورد شده است و در کنار آن هتل و بسترهای گردشگری دیگری با مشارکت بخش خصوصی در آینده اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت های گردشگری تلاش های زیادی انجام شده است گفت: برای احداث فضاهای اقامتی در شهرستان گرمی سازمان همیاری شهرداری های استان وارد عمل شده که تا دو ماه آینده برای ساخت این اقامتگاه مدرن در شان استان با سرمایه گذاری حداقل ۲۰ میلیارد تومان در نزدیکی سد گیلارلو اقدام می شود و همچنین در بحث ایجاد سایر امکانات نیز بنیاد علوی سرمایه گذاری خوبی در شهرستان گرمی انجام دهد.

استاندار اردبیل بیان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم و سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرستان گرمی برای ماندگاری مسافران خارجی و داخلی تاثیر گذار خواهد بود و در کنار این امکانات، سایر نعمت های خدادادی از جمله آبشار و سدهای عمارت، تازه کند و باغات منطقه ظرفیت بزرگی گردشگری این شهرستان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه