English

اکبر بهنام جو:

مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود

استاندار اردبیل گفت: لازم است برنامه ریزی های مناسب در راستای مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه های مختلف از جمله شرب ، کشاورزی و صنعت انجام شود.

مدیریت مصرف بهینه آب در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در سومین جلسه قرارگاه آب، شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی گفت: تمامی دستگاههای مرتبط نسبت به انجام تکالیف خود برای تامین آب، برنامه های خود را برای سال آتی تا یک ماه آینده اعلام کنند.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف تمامی دستگاههای اجرایی برای تامین آب شرب برای مردم در تمامی نقاط استان اظهار کرد: دستگاههای اجرایی استان با استفاده از تمامی ظرفیت های خود، ادارات خدمت رسان در بخش آب را یاری کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

استاندار اردبیل  تسریع در تکمیل پروژه های آبرسانی شهرها را خواستار شد و افزود: ادارات جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و هواشناسی استان نسبت به ارائه برنامه کامل و مبسوط برای مصارف بخش های مختلف آب در سال آتی اقدام نمایند.

بهنام جو همچنین لزوم تدوین برنامه جامع دستگاههای مرتبط تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی در زمینه اصلاح الگوی کشت و تغییر فصل کشت می تواند در راستای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اقدام کند.

وی افزود: در بخش صنعت نیز توجه به سرمایه گذاری صنایع مادر که نیاز به آب کمتری دارند در صدور مجوزها مد نظر قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین آب در  استان و به خصوص در شهرهای بزرگ اظهار کرد: با تلاشهای شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال حاضر شاهد کمترین تنش در بخش آب شرب شهرها هستیم.

عباس جنگی مرنی سه عامل گرمای زودرس، شیوع کرونا و افزایش ساخت و ساز در محدوده شهرها را از اصلی ترین عوامل افزایش مصرف آب در بخش شرب عنوان کرد و افزود: در سالجاری این سه عامل باعث شده تا مصرف آب شرب در مرکز استان بطور چشمگیری روند افزایشی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان برای رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف تصریح کرد: برای گذر از وضعیت موجود و عبور از بحران کمبود آب باید از پتانسیل تمامی دستگاههای دولتی استفاده شود.

جنگی مرنی تصریح کرد: طبق پیش بینی ها حتی در صورت وقوع بارندگی در پاییز و زمستان امسال با کمبود آب در سال آتی مواجه خواهیم بود که لزوم برنامه ریزی تمامی دستگاههای اجرایی از جمله جهاد کشاورزی برای سال آتی دوچندان خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب و ذخایر سدهای استان در سالجاری ارائه کرد و گفت: به دلیل کمبود بارش ها و افزایش دما در سطح استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی ورودی سدها بوده ایم.

فیروز ندایی بیان کرد: متاسفانه حجم آب در پشت اکثر سدهای استان علی رغم برنامه ریزی برای تحویل مقدار پایین آب به بخش کشاورزی را شاهد هستیم و باید همکاری همه جانبه ای را در بخش های مختلف انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه