English

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان خبر داد

تدوین پروتکل هماهنگ شرایط آلودگی هوا برای استفاده عموم مردم /منشا گرد و غبار هفته جاری در محدوده شهر بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه کارگروه آلودگی هوای این استان، پروتکل هماهنگ شرایط آلودگی برای استفاده عموم مردم تدوین می کند از ضرورت شناسایی و مطالعه دقیق کانون های گرد و غبار شهر همدان خبرداد

تدوین پروتکل هماهنگ شرایط آلودگی هوا برای استفاده عموم مردم /منشا گرد و غبار هفته جاری در محدوده شهر بود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی  مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان همدان روز سه شنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان همدان یادآوری کرد: کارگروه آلودگی هوای این استان، پروتکل هماهنگ شرایط آلودگی برای استفاده عموم مردم تدوین می کند

وی افزود: آلودگی هوا و قرار گرفتن وضعیت کیفی استان در شرایط ناسالم ضرورت شناسایی و مطالعه دقیق کانون های گرد و غبار شهر همدان را دو چندان کرده است.

وی عنوان کرد: گرد و غبار محلی از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و میزان آلودگی با رسیدن به ساعات پایانی شب به اوج خود می رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: منشا گرد و غبار هفته جاری در محدوده شهر بود بنابراین با اختصاص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه و بودجه، مطالعه کانون های گرد و غبار شهر همدان انجام می‌شود.

جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه همدان به عنوان شهر تاب آور معرفی شده است ادامه داد: تاب آوری الزاماتی دارد و باید بدانیم این تاب آوری را چگونه میخواهیم مدیریت کنیم و چه چیزهایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد اجرای عملیات عمرانی و خاکبرداری، ساخت و ساز، وجود و رهاسازی نخاله ساختمانی و پاکسازی دیرهنگام برخی محله ها از جمله علل بالا بودن غلظت گرد و غبار در برخی نقاط نسبت به سایر محله های شهر هنگام وزش باد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: بنابراین شهرداری همدان در نشست اعضای کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا مکلف به ساماندهی نخاله های ساختمانی و هشدار به پیمانکاران برای کنترل کانون های نقطه ای گرد و غبار شد تا در صورت وزش باد شاهد افزایش غلظت و آلودگی هوا نباشیم.

جعفری نژاد بسطامی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن هوای این استان در شرایط ناسالم از پنجشنبه هفته گذشته به مدت چند روز متوالی کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به میزبانی حفاظت محیط زیست همدان تشکیل شد.

تاکنون ۶ دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان نصب و راه اندازی شده که این دستگاه ها در شهرستان های همدان، اسدآباد، نهاوند، ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه