English

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد

پوشش گیاهی ضعیف و چرای مفرط دام باعث آلودگی هوا

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به فرسایش بادی خاک گفت: کاهش بارندگی و نبود تعادل بین دام و مرتع سبب فرسایش بادی خاک شده و با وزش کوچکترین نسیم ذرات ریز خاک جابجا و در هوا معلق و باعث بروز گرد و غبار محلی می شود.

 پوشش گیاهی ضعیف و چرای مفرط دام باعث آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری موج همدان، عادل عربی  معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان  روز یکشنبه  با اشاره به فرسایش بادی خاک و اینکه گرد و غبار محلی از روز پنجشنبه هفته گذشته هوای شهرهای همدان، اسدآباد و ملایر را آلوده کرده است، گفت: کاهش بارندگی و نبود تعادل بین دام و مرتع سبب فرسایش بادی خاک شده و با وزش کوچکترین نسیم ذرات ریز خاک جابجا و در هوا معلق و باعث بروز گرد و غبار محلی می شود.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: کاهش بارندگی و ضعیف شدن اراضی از نظر پوشش گیاهی سبب بروز گرد و غبار محلی و آلودگی در استان همدان است.

وی با بیان اینکه همدان خشک ترین روزهای سال را پشت سر می گذراند افزود: گرد و غبار محلی از روز پنجشنبه هفته گذشته هوای شهرهای همدان، اسدآباد و ملایر را آلوده کرده است و طبق گزارش اداره کل هواشناسی همدان، وزش باد و گرد و غبار محلی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: با وزش باد در استان کیفیت هوای برخی از شهرها به علت بالا رفتن غلظت هوا ناشی از گرد و غبار محلی برای گروه های حساس ناسالم می شود و طبق بررسی های صورت گرفته غلظت هوا در ساعات پایانی شب بیشتر است.

عربی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی ضعیف اراضی و مراتع، ناشی از کاهش بارندگی و چرای مفرط دام بوده و این موضوع سبب شده که با کمترین وزش باد پدیده گرد و غبار و بالا رفتن غلظت هوا از استاندارد و آلودگی هوا را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در این فصل از سال منشا گرد و غبار، فرسایش بادی خاک است اظهار داشت: با توجه به افت کیفیت هوا و افزایش ذرات با قطر ۱۰ میکرون، وضعیت کیفی هوا همچنان برای گروه های حساس ناسالم است.

تاکنون ۶ دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان نصب و راه اندازی شده که این دستگاه ها در شهرستان های همدان، اسدآباد، نهاوند، ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان قرار دارند.

همچنین دستگاه پایش کیفی هوا موجود در کبودراهنگ شهرستان همجوار خود یعنی فامنین را پوشش داده و پایش وضعیت کیفی هوای شهرستان بهار نیز توسط ایستگاه موجود در مرکز استان صورت می گیرد.

همدان از ابتدای سال تاکنون کمتر از پنج روز هوای آلوده را تجربه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه