English

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر تأکید کرد:

ضرورت راه اندازی بیمارستان صحرایی در مازندران

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر از ضرورت راه اندازی چهار بیمارستان صحرایی در مازندران خبر داد.

ضرورت راه اندازی بیمارستان صحرایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر حمیدرضا مبشری اظهار داشت: وضعیت بحرانی استان مازندران باعث شده برای ایجاد 4 بیمارستان صحرایی در سطح استان برنامه ریزی شود.

وی به وضعیت وخیم بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر اشاره کرد و با بیان اینکه کادر درمان دچار فرسودگی و خستگی شدیدی شده اند ادامه داد: بستری شدن 30 نفر در کمتر از 24 ساعت نشان از وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان بوده و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دیگر نتوانیم در بیمارستان سرویس دهی کنیم و باید بیمارستان صحرایی راه اندازی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر از افزایش مبتلایان قرنطینه خبر داد و گفت: مردم و متولیان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید بی تووجه باشند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 50 درصد کاهش یافت افزود: اقتصاد جامعه دچار مشکل است اما نیرو‌های ما که عضوی از همین جامعه هستند چه گناهی کرده اند که زیر فشار سنگین کرونا قرار بگیرند.

مبشری تصریح کرد: متأسفانه جریمه‌ها بازدارنده نبوده شاهد حضور خیل عظیم مسافران به ویژه در ییلاقات هستیم و متولیان باید شیوه‌ها را تغییر دهند.

وی گفت: مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و کسی هم جرأت ندارد به آن‌ها یک تذکر بدهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر بیان داشت: خوشبختانه روند واکسیناسیون سالمندان و مدیریت و اقدامات تشخیصی و درمانی باعث کاهش فوتی‌ها در رامسر شده است.

وی به آمار تست‌های تشخیصی طی مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در خرداد ماه 465 تست تشخیصی کرونا در رامسر انجام شد اما این آمار در تیرماه به بیش از 1400 تست رسید.

این مسئول عنوان داشت: واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راه مهار ویروس کرونا است که تاکنون 20 درصد مردم شهرستان را واکسینه کرده ایم و از آنجایی که نگه داشتن واکسن را خیانت می دانیم بنابراین به محض ورود واکسن به شهرستان حتی در ساعات و روز‌های تعطیل تزریق را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی استانی برای تزریق واکسن در رامسر روزانه 750 دُز است، اظهار داشت: اما شرایطی را ایجاد کردیم که توانستیم در یک روز 2 هزار دُز واکسن نیز ثبت کنیم.

مبشری افزود: کمیته واکسیناسیون به طور مرتب در ستاد شبکه بهداشت تشکیل و طبق سند ملی واکسیناسیون روند واکسینه مردم پیش می‌رود که در این مسیر آموزش و پرورش با در اختیار قرار دادن مدارس و هلال احمر با در اختیار قرار دادن امکانات و نیرو، کمک قابل توجهی به روند واکسیناسیون کرده است.

وی از کمبود تجهیزات و نیرو و خستگی شدید تیم‌های بهداشتی درمانی برای ادامه این مسیر خبر داد و با بیان اینکه چند دانشجو و نیرو به صورت داوطلبانه در واکسیناسیون به ما کمک می‌کنند، تصریح کرد: برای تداوم روند واکسیناسیون، نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف جهت در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی و تجهیزاتی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: تاکنون تعداد 15646 دز واکسن در رامسر تزریق شده است که 12033 نفر دز اول و 3613 نفر هر دو دز را دریافت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه