English

در راستای افزایش بومی گزینی در صنایع هرمزگان؛

لزوم حمایت صنایع هرمزگان از اجرای طرح جوار کارگاهی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی با هدف آموزش و مهارت‌آموزی جوانان به‌ویژه بومیان هرمزگان و تأمین نیروی انسانی موردنیاز صنایع بزرگ استان اجرا می‌شود که نیاز است صنایع حمایت بیشتر خود از این طرح را اعلام کنند.

لزوم حمایت صنایع هرمزگان از اجرای طرح جوار کارگاهی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «اسما کریمی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت که به‌صورت وبینار برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت این هفته، به تشریح عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان پرداخت و گفت: اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت که به‌صورت رایگان و مجازی برای آشنایی با دورهای مهارت‌آموزی این اداره کل برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم هفته مهارت‌ورزی در استان است.
وی ادامه داد: افتتاح 6 آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در سطح استان، برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی و تقدیر از برگزیدگان و نخبگان و همچنین مربیانی که بهترین عملکرد را در راستای مهارت‌آموزی داشته‌اند، ازجمله دیگر برنامه‌های این هفته است.
کریمی گفت: یکی از طرح‌های موفقی که از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حال انجام است، طرح آموزش و مهارت ورزی به سربازان وظیفه است، این طرح در سال 96 آغاز و تا این زمان بالغ‌بر 14 هزار و 500 سرباز تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
وی تشریح کرد: این طرح براساس توانمندی و استعداد سربازان در راستای ایجاد اشتغال و خوداشتغالی آن‌ها بعد از پایان خدمت برگزار می‌شود تا بتوانیم گامی در اشتغال‌زایی برای هم استانی‌ها برداریم.
وی تصریح کرد: در سال 99 حدود چهار هزار و 800 سرباز و همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری یک هزار و 829 سرباز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنانی را که در حاشیه شهر و اقامتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند یکی دیگر از طرح‌های مهم این اداره کل دانست و تشریح کرد: این طرح با هدف توانمندسازی زنان خانوار و ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی با کمک دفاتر تسهیلگری محلات اجرا می‌شود که از آغاز این طرح در سال 98 بالغ‌بر یک هزار و 300 زن سرپرست خانوار در 6 محله تحت پوشش دفاتر تسهیلگری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این طرح توانسته است تأثیرات مثبتی در جامعه هدف و در راستای تحقق رسالت خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: طرح آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان بهبودیافته نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است که توانسته سالانه 600 تا 700 نفر را تحت پوشش قرار دهد.
اسما کریمی اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ ازجمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.
وی اذعان داشت: طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی در راستای پرورش نیروی متخصص موردنیاز صنایع استان شکل گرفته است تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با آموزش و مهارت‌آموزی آنان، سطح دانش و مهارت کارگران مشغول در این صنایع را نیز افزایش دهیم، امیدواریم صنایع بزرگ هرمزگان از این طرح حمایت کنند تا بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان برداریم.
وی در پایان به مقوله استعدادیابی افراد در سنین پایین اشاره کرد و ضمن بیان اینکه طرح استعدادیابی در سنین زیر 21 سال یکی از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است، بیان داشت: این استعدادیابی در قالب مسابقات شهرستانی، استانی و ملی انجام می‌شود.
کریمی ادامه داد: در حال حاضر 153 شرکت‌کننده در 22 رشته ازجمله آشپزی، جواهرسازی، رباتیک، کنترل صنعتی، رشته‌های فناوری اطلاعات و ... شرکت کرده‌اند که از این تعداد 74 نفر به مرحله استانی راه یافتند و 14 نفر نیز از استان معرفی شده‌اند تا در مسابقات ملی شرکت کنند، البته برخی از مسابقات هنوز اعلام نتایج نشده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه