English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

افتتاح و بهره برداری از ۷۸ طرح گردشگری در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران، 78 طرح گردشگری در استان افتتاح می‌شود.

افتتاح و بهره برداری از  78 طرح گردشگری در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیف‌الله فرزانه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح ها بیش از ۹ هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سفر ۲ روزه عصر امروز وارد مازندران می شود و هدف از این سفر افتتاح چند طرح گردشگری، بازدید از برخی زیرساخت‌های این حوزه در مازندران و شرکت در جلسه شورای اداری استان می باشد.

وی ادامه داد: در این سفر قرار است علاوه بر حضور وزیر در نشست شورای اداری که فردا صبح انجام می‌شود، بازدیدی از برخی پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری استان نیز انجام شود و ده‌ها طرح نیز به طور همزمان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه پروژه های آماده افتتاح مربوط به شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، چالوس، نور، تنکابن و رامسر است، افزود: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها مراکز اقامتی گردشگری و بومگردی هستند که در توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی نقش بسزایی دارند.

وی میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را هم یکهزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: مساحت مجموع زیربنای پروژه‌های آماده افتتاح ۵۸ هزار و ۷۶۵ متر مربع است.

فرزانه تصریح کرد: با بهره‌برداری از آن‌ها ۳۲۹ اتاق و یکهزار و ۱۶ تخت نیز به ظرفیت اقامتی مازندران و ۳۲۹ صندلی به ظرفیت زیرساخت‌های پذیرایی گردشگری مازندران افزوده خواهد شد.

وی یکی از برنامه های وزیر میراث فرهنگی را بازدید از مسجد جامع تاریخی فرح‌آباد اعلام کرد و بیان داشت: وزیر میراث فرهنگی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت مرمت و نگهداری این بنای تاریخی بر جای مانده از دوران صفویه قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت: با حضور وزیر میراث فرهنگی همچنین آخرین وضعیت میزبانی مازندران از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و راهکارهای مورد نیاز برای بهتر برگزار کردن این میزبانی بررسی خواهد شد.

وی افتتاح خانه صنایع دستی ساری را نیز از دیگر برنامه‌های مهم دکتر مونسان اعلام کرد و گفت: خانه تاریخی روحانی واقع در بافت تاریخی ساری به عنوان خانه صنایع دستی در نظر گرفته و تجهیز شده است.

فرزانه بیان داشت: بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری « تلار » قائمشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان هم از دیگر برنامه های وزیر میراث فرهنگی به مازندران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه