English

فریدون همتی خبر داد؛

بارگیری نخستین محموله نفت گوره از جاسک

استاندار هرمزگان گفت: مرحله نخست طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک، با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

بارگیری نخستین محموله نفت گوره از جاسک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان از  بهره برداری مرحله نخست طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک، با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور خبر داد و  افزود: با بهره برداری از این طرح در مرحله نخست، امکان دریافت و بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت از این منطقه راهبردی فراهم می‌شود.

وی گفت: در این مرحله روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک صادر می‌شود.

استاندار هرمزگان، مجموع سرمایه گذاری مرحله نخست این طرح را ۵۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات دولتی این طرح سه‌ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح، ۲۱۷ میلیون یورو است.

همتی ضمن بیان اینکه با بهره برداری از این طرح، برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: برای نخستین بار در کشور، هزار کیلومتر لوله‌ی مقاوم در برابر خوردگی توسط مهندسان داخلی تولید شد که سنگ معدن، تختال ورق و حتی پوشش آن کاملا تولید داخل است.

این طرح با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام، متشکل از ساخت یک خط لوله ۴۲ اینچی به طول هزار کیلومتر به همراه ساخت پنج تلمبه‌خانه، دو ایستگاه توپکرانی، پایانه و ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت و تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه