English

آغاز عملیات ساخت خط لوله انتقال نفت خام به جاسک

استاندار هرمزگان از آغاز عملیات ساخت خط لوله انتقال نفت خام به شهرستان جاسک خبر داد.

آغاز عملیات ساخت خط لوله انتقال نفت خام به جاسک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هزینه نهایی اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است، گفت: ایجاد هزار کیلومتر لوله انتقال نفت با قطر ۴۲ اینچ، ساخت پنج تلمبه خانه، ساخت بیست مخزن ذخیره سازی با مجموع ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک با سرمایه گذاری ۲۱۴ میلیون یورویی بخش خصوصی از مهمترین بخش‌های این طرح است.

وی گفت: ساخت ۳ ایستگاه دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، اجرای ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال برق و ساخت ۱۰ پست برق و ساخت تاسیسات دریایی از شامل سه گوی شناور و خطوط زیردریایی و حوضچه آرامش و تاسیسات جانبی آن از دیگر بخش‌های این طرح است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: عملیات رسمی ساخت خط لوله انتقال نفت خام از گوره استان بوشهر به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران با پیام ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور آغاز شد.

استاندار هرمزگان افزود: هم اکنون پیشرفت این طرح ۳۹ درصد است که تا کنون ۸۶۰ کیلومتر مسیرسازی ۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر حمل لوله به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری اجرا شده است.

همتی افزود: همه پیمانکاران ومشاورین این طرح ملی و راهبردی ایرانی بوده و تجهیزات وکالا‌های مورد نیاز این طرح نیز تا ۹۵ درصد ایرانی است.

وی گفت: ایجاد زنجیره تولید لوله سرویس نفت ترش (NACE) برای نخستین بار در کشور در این طرح با مشارکت کارخانه‌های داخلی فولاد و لوله سازی اجرا می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام از گوره به جاسک، ذخیره سازی نفت خام و صادرات آن از پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت، تمرکز زدایی از پایانه‌های صادراتی کشور و توسعه پایدار و اشتغال زایی در سواحل مکران از اهداف اجرای این طرح راهبردی است.

پایانه نفتی جاسک در ۶۵ کیلومتری غرب جاسک درمنطقه کوه مبارک، در زمینی به مساحت ۵ هزار هکتار در حال ساخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه