English

در جلسه با وزیر راه، مسکن و شهرسازی ؛

سند دار شدن سکونت گاه های غیر رسمی بندر عباس مصوب شد

استاندار هرمزگان گفت: سند دار کردن بافت فرسوده شهر بندرعباس در محلات گل کنی، اسلام آباد و چاهستانی ها با حداقل قیمت و در زمان مناسب انجام می شود.

سند دار شدن سکونت گاه های غیر رسمی بندر عباس مصوب شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری روز یکشنبه، یکم تیرماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، همتی استاندار هرمزگان،  مدرس معاون استاندار هرمزگان، اعضای اصلی و روسای کمیته‌های این ستاد ملی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.   
استاندار هرمزگان با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر بندرعباس در خصوص محلات و بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس مشکلات صدور سند است اظهار کرد: در جلسه با وزیر راه موضوع سند دار کردن منازل بافت فرسوده در محلات گل کنی، اسلام آباد و محله چاهستانی ها پیگیری و مصوب شد  طبق فرایندی  با حداقل قیمت و در زمان مناسبی انجام شود. 
فریدون همتی افزود: هرمزگان استانی پیشرو و برتر در بحث بازآفرینی شهری شناخته شده که می تواند الگویی برای سطح کشور باشد و به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی با توجه به اقداماتی که قبل از آن انجام شده است بندرعباس را به عنوان یکی از شهرستان های  پایلوت در کشور معرفی کرد.
وی ادامه داد: در این نشست دو موضوع تعیین تکلیف و مقرر شد اراضی  محله چاهستانی ها طبق ضوابطی سنددار شوند و خدمات رسانی دولت به بافت فرسوده در این محله و همچنین اراضی اسلام‌آباد و‌محله گل کنی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت اجرای طرح قرار گیرد.
استاندار هرمزگان گفت: تعیین تکلیف پروژه ۳۵۰ هکتاری نیز در این جلسه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.
وی ادامه داد: فرآیند واگذاری و نحوه تحویل سند به صورت مطلوب و با سازگاری مناسب برای شهروندان متعاقباً از طریق اداره کل راه و شهرسازی به شهروندان بندرعباسی اعلام خواهد شد .
همتی گفت: توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار قرار دارد و با اهدا سند، شاهد رونق، بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیررسمی خواهیم بود.
وی افزود: یکی از اتفاقاتی که می‌توانست به شهروندان این محلات کمک کند، استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های تبصره‌ای دولت است که به دلیل نداشتن سند در این عرصه‌ها دچار مشکل بوده‌ایم و با سنددار شدن اراضی این تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

همتی خاطرنشان کرد: ده ها هکتار از این اراضی شناسایی شده است که تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد و از امروز با فرمان وزیر راه، در بندرعباس این کار بزرگ شروع می‌شود و ساکنان این سکونتگاه‌ها صاحب سند می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه