English

محمدحسن درخشان:

افزایش ۷۰ درصدی مراجعات مردم خراسان رضوی به مراکز منتخب کرونا

مدیر ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در حال حاضر نتیجه آزمایش افزون بر ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان مثبت است و این میزان از آغاز موج پنجم کرونا و شیوع دلتای هندی در حال افزایش است.

افزایش ۷۰ درصدی مراجعات مردم خراسان رضوی به مراکز منتخب کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: افزایش ۷۰ درصدی میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه.

محمدحسن درخشان در ادامه این خبر تصریح کرد: هم اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سرپایی و برای افراد با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی دایر است.

مدیر توسعه شبکه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این موضوع ادامه داد: در حال حاضر نتیجه آزمایش افزون بر ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می شود و این میزان از ابتدای آغاز  موج پنجم کرونا و شیوع دلتای هندی در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: شدت هر موج جدید بیش از ۱۰ برابر موج‌های قبلی بوده است، این روزها نگرانی شدیدی بابت کنار گذاشتن ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی و بی‌توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی داریم.

درخشان همچنین گفت: نتایج هر عادی‌انگاری، بین ۷ تا ۱۴ روز بعد در افزایش مراجعات به مراکز درمانی و میزان ابتلای شهروندان به کووید ۱۹ قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سطح سنی مبتلایان به ویروس کرونا در موج‌های چهارم و پنجم کاهش یافته و در ۲ موج اخیر به‌خصوص در موج پنجم، افزایش چند برابری درگیری‌ها و شدت سرایت‌ها را به‌خصوص در موارد خانوادگی داشته ایم، زیرا قالب درگیری و سرایت ویروس دلتا به‌صورت خانوادگی بوده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در موج پنجم کرونا تمامی سنین به‌ویژه کودکان و نوجوانان درگیر می شوند، ضمن اینکه افزایش میزان ابتلای جوانان، میانسالان و کهنسالان به کووید ۱۹ را هم شاهد بوده ایم.

درخشان اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی ، به ویژه استفاده از ماسک،  فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتمالات و دورهمی ها اکنون بیش از هر زمانی ضروری است.

در ادامه این خبر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: ۱۷۵ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ روز شنبه - دیروز - جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

شایان ذکر است که، در این مدت ۱۵ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند و اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹ نفر رسیده و شمار جان باختگان این بیماری نیز به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسیده است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه