English

با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی:

تأسیسات گردشگری ایلام مورد بازدید نظارتی قرار می‌گیرند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا، تمام تأسیسات گردشگری استان ایلام مورد بازدید نظارتی قرار می‌گیرند.

تأسیسات گردشگری ایلام مورد بازدید نظارتی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام  افزود:بر اساس بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کرونا،تمام تأسیسات گردشگری استان مورد بازدید نظارتی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت ضوابط با واحدهای متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری یکهزارو173 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری در سطح استان شده است،اظهار داشت:در جریان این بازدیدها 420 تذکر کتبی 3 مورد پلمب و 2 مورد تعلیق برای تأسیسات گردشگری متخلف استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تصریح کرد:در راستای تشدید بازدیدهای نظارتی، به ‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای گردشگری استان،اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی با هماهنگی این اداره ‌کل تعداد یکهزارو173 بازدید مشترک با حضور دستگاه‌های ناظر انجام شده است.

شنبه زاده با بیان اینکه برنامه‌های بازدید این کمیته مشترک به ‌صورت گروهی انجام شده است،خاطرنشان کرد:تمام تأسیسات گردشگری شهرستان‌ها و واحد‌های بین‌ راهی تحت نظارت اداره ‌کل استان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی ایلام در بخش دیگری از سخنانش از معرفی آثار برتر صنایع دستی ایلام برای دریافت نشان ملی خبر داد و گفت:طی بازدیدی که توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی از گارگاه‌های صنایع‌دستی سطح استان انجام شد، رشته‌های گلیم ساده، گلیم نقش برجسته، حصیر، چرم‌دوزی، صنایع چوب،زیورآلات سنتی و .. برای معرفی دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا مورد بررسی قرار گرفتند.

شنبه زاده افزود:احترام به ارزش‌های محیطی، به کارگیری مواد اولیه، مسئولیت اجتماعی، اصالت، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبایی شناختی سنتی، مرغوبیت صنایع‌دستی تولیدی، نوآوری در طراحی و قابلیت بازاریابی آیتم‌های حائز اهمیت در ارزیابی صنایع‌دستی استان هستند.

وی اظهار داشت:آثار برتر امتیازات ویژه‌ای همچون ارسال برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی جهانی صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات کم‌بهره، اولویت اعزام برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، نمایش آثار در نمایشگاه دائمی، معرفی و تأمین درصدی از هزینه‌های شرکت در دوره‌های آموزشی بین‌المللی صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندانی که برای آثار خود نشان ملی مرغوبیت کسب کنند از امتیازاتی از جمله تسهیلات، بیمه و اولویت حضور در نمایشگاه برخوردار می‌شوند، اظهار داشت:باید تلاش شود که هنرمندان به سمت تولید کالاهای آلاینده زیست محیطی حرکت نکنن و به منظور دریافت نشان ملی و بین‌المللی مرغوبیت خود را با چارچوب‌های تعیین شده مطابقت داده و زمینه‌های تشویق و ترغیب آن‌ها فراهم شود.

شنبه زاده با اشاره به اینکه صنایع دستی در استان با وجود مواد اولیه مرغوب و طبیعی، ظاهر و قیمت مناسب، بخش عمده‌ای از فرهنگ سنتی ما را در بر دارند، اظهار داشت:صنایع‌دستی در ایران بسیار موفق‌تر از سایر کشورها عمل کرده به طوری که توانایی رقابت با بسیاری از کشورها در این صنعت وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه