English

ابراهیم علوی:

قطع برق در خراسان رضوی، آبرسانی به مشترکان را سخت کرده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: ۳۰ شهر استان در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه هستند و تأمین آب برای ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

قطع برق در خراسان رضوی، آبرسانی به مشترکان را سخت کرده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: ۴۵۰ پروژه گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ در خراسان رضوی در حال اجرا است، این تعداد پروژه شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی است.

ابراهیم علوی در ادامه این خبر افزود: با اجرای این پروژه‌ها، هزار و ۲۳۶ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر‌ها و ۳۳۳ لیتر نیز به ظرفیت آب شرب روستا‌های خراسان رضوی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خواستار تخصیص ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا شد و ادامه داد: برخورداری آبفا از ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل برای تأمین برق اضطراری روستا‌های تحت پوشش، ماکافی است.

علوی با اشاره به خدمت‌رسانی این شرکت به ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۲۵۴ روستا در خراسان رضوی، بیان کرد: شرایط تأمین آب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در قیاس با سال گذشته، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

وی همچنین از تعامل شرکت برق و آبفا برای تأمین برق تأسیسات آب خبر داد و تصریح کرد: خراسان رضوی در شرایط سر به سر و ناپایدار تأمین آب قرار دارد و قطع برق ، آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال، این استان به مرحله بحران نرسیده است.

علوی در خاتمه با بیان این‌که ۳۰ شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند، اظهار کرد: تأمین آب برای ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز آب قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه