English

موج به صورت اختصاصی گزارش می‌دهد؛

گرمای ۵۰ درجه و قطعی‌ برق در هرمزگان

قطعی برق در شرایط ویژه‌ی آب‌وهوایی هرمزگان زندگی روزمره‌ی مردم را با اختلال شدید مواجه کرده است و به نظر نمی‌رسد مسئولان طرحی عملی برای حل کوتاه‌مدت این معضل در ذهن داشته باشند.

گرمای 50 درجه و قطعی‌ برق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، قطعی‌های گاه‌ و بی‌گاه برق، رسیدن گرمای هوا تا 50 درجه سانتی‌گراد، افت فشار آب و همچنین وضعیت قرمز کرونایی زندگی در هرمزگان را بسیار سخت کرده و شهروندان دیگر طاقتشان طاق شده است.

اما بی‌برقی واقعاً فعالیت‌های روزمره‌ی هرمزگان‌نشینان را با اختلالات شدید مواجه کرده و همه‌ی مردم تحت تأثیرات آنی قرار گرفته‌اند و از این بی‌برنامگی حسابی شاکی‌اند. اگرچه مدیران صنعت برق کشور مدیریت مصرف را مهم‌ترین راهکار عبور از وضعیت پیش رو عنوان می‌کنند اما باید در خصوص چرایی وضعیت امروز کشور مسئولان پاسخ‌گو باشند و در پیشگاه مردم استان‌های جنوبی کشور که مجبورند در شرایط ویژه‌ی آب‌وهوایی چندین ساعت بی برقی را در طول شبانه‌روز تحمل کنند، صادقانه به بیان مسئله بپردازند.

*پیگیری جباری و پاسخ معاون وزیر

در همین رابطه احمد جباری نماینده مردم غرب استان هرمزگان طی تماس تلفنی با همایون حائری معاون وزیر نیرو ضمن تأکید بر این مسئله که باید خاموشی‌های مدیریت‌شده برای کاهش بار مصرف شبکه را به استان‌های خوش آب‌وهوا هدایت کرد، افزود: در هرمزگان حتی یک ساعت بی‌برقی، زندگی مردم را سخت و گرفتاری‌های زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

حائری نیز در این تماس تلفنی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل خارج شدن نیروگاه‌های آبی از مدار با کمبود 8 تا 9 هزار مگاواتی برق مواجهیم که در حال مدیریت شرایط هستیم و در روزهای آینده وضعیت بهبود خواهد یافت و امیدواریم تا مردادماه دیگر شاهد خاموشی در استان‌های جنوبی کشور نباشیم.

*افزایش سقف برق هرمزگان

بااین‌حال در نشست اضطراری استاندار با وزارت نیرو مقرر شد سقف برق هرمزگان را تا حدود سه هزار و 400 مگاوات افزایش دهند و تأکید استاندار در این جلسه بر این بود که قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسر انجام نگیرد و این اراده و اختیارات به استان واگذار شود.

استاندار با انتقاد از در نظر نگرفتن شرایط آب‌وهوایی استان‌های جنوب کشور و غیرقابل‌تحمل بودن ادامه وضعیت برای مردم خواستار تفکیک برخی از واحدهای مصرف‌کننده صنایع در استان هرمزگان که نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آن‌ها باید جدا از سهمیه استان، در نظر گرفته شود.

*قطعی‌ها به هرمزگان محدود نمی‌شود

برای بررسی بیشتر وضعیت برق خانگی در استان گفت‌وگویی با فاطمه دیالمه مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان ترتیب دادیم تا از جزئیات بیشتر ماجرا آگاه شویم.

دیالمه در تشریح قوانینی که در خصوص خاموشی‌ها از سوی مدیریت سازمان استراتژی برق ایران اعمال‌شده است، گفت: میزان مصرف پایه برق در سراسر کشور برابر نیست و در چنین شرایطی باید برای نگهداری شبکه برق، خاموشی‌ها را اعمال کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به گرمای شدید و افزایش پیک مصرف، قطع برق کارخانه‌های صنعتی و خانه‌های مردم اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل افزایش مصرف برق، متأسفانه نیروگاه‌های برق از مدار خارج‌شده‌اند و این قطعی گسترده و طولانی برق فقط به هرمزگان محدود نمی‌شود بلکه کل کشور را فراگرفته است و طبق برنامه زمان‌بندی از ساعت 8 صبح تا 12 شب به‌صورت متناوب برق قطع خواهد شد.

*کاهش ساعت متناوب قطعی

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان تصریح کرد: در این راستا شرکت توزیع برق هرمزگان با مدیریت و برنامه‌ریزی توانست که میزان قطعی برق را در روز یک و ساعت و نیم قرار دهد؛ اما در برخی استان‌ها قطعی برق حدود 4 یا 5 ساعت است.

دیالمه گفت: متأسفانه با قطع بی‌رویه برق در استان به تجهیزات و تابلوهای برق آسیب‌های جدی وارد می‌شود و این خاموشی‌ها به نفع ما شرکت نیز نیست و زمانی که برق‌ قطع و وصل می‌شود، همان موقع تجهیزات برقی وارد مدار نمی‌شود به همین دلیل تجهیزات برقی را دچار مشکل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه