English

معاون وزیر نیرو خبر داد؛

صرفه جویی ۲ هزار مگاواتی با تغییر ساعات اداری/کاهش قطعی برق تا سه هفته آینده

همایون حائری گفت: به دلیل کاهش آب پشت سدها و افزایش مصرف با کسری برق مواجه شدیم که با تغییر ساعات ادارات سازمان های دولتی در شهرهای بزرگ 2هزار مگاوات صرفه جویی ایجاد شد.

صرفه جویی 2 هزار مگاواتی با تغییر ساعات اداری/کاهش قطعی برق تا سه هفته آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون برق وزیر نیرو امروز دوشنبه 25 تیر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ما سعی کردیم برنامه های که برای قطعی برق می دهیم دقیق تر و منظم تر شود و حتی قرار شد معاونت هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر به عنوان سخنگو پاسخگوی مردم باشد.

قطعی برق برای شب ها وجود ندارد

او درباره دلایل جابجایی زمانبندی قطعی برق گفت: قطعی برق برای شب ها وجود ندارد و ممکن است در نتیجه مسئله ای در شبکه باشد که قطعی برق طبق برنامه انجام شود.

حائری با اشاره به اینکه 5 هزار مگاوات به دلیل کاهش آب پشت سد ها به وجود آمد افزود: تغییر ساعت کاری در استان های مختلف و همکاری شرکت های توزیع برق باعث شد 2000 مگاوات صرفه جویی شد و باید ادامه داشته باشد زیرا تولید همین میزان برق به سرمایه گذاری کلان نیاز دارد.

او با انتقاد به اینکه حمایت لازم برای سرمایه گذاری در بخش برق انجام نمی شود افزود: تا پایان هفته 300 مگاوات برق ظرفیت جدید از سوی بخش خصوصی افتتاح خواهد شد و امیدواریم نقش بقش خصوصی بیشتر شود البته درباره مشکلاتی که این بخش دارند وزارت نیرو تنها می تواند همراه باشد.  

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه قطعی برق در ایران ربطی به تعهدات ایران در قبال معاهده پاریس ندارد تصریح کرد: تصمیم گیری وزارت نیرو درباره تولید و بهره وری برق به معاهده پاریس مربوط نمی شود.

حائری درباره تنفس قراردادها گفت: این مسئله در نتیجه نوسانات به وجود آمده در بخش ارز و...است و خواسته پیمانکاران بخش خصوصی است تا بیشتر روی این موضوع با شرکت توانیر بحث و تبادل نظر کنند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه قرار است سالانه تا 4 هزارمگاوات برق به شبکه اضافه شود گفت: اگر 3 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شود تا یک سال آینده 4 هزار میلیارد تومان به مدار وارد می شود و باید توجه داشت در حال حاضر برای تولید 15 هزار مگاوات صادر شده که در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه 1000 مگاوات از طریق برق هسته ای تامین می شود اظهار کرد: در حال حاضر تمام ظرفیت تولید برق در ایران وارد مدار است و بعد از فصل تابستان این نیروگاه ها وارد مرحله تعمیرات می شوند. بنابراین 15 هزارمگاوات بخش خصوصی نیز فعال است و مشکلات آنها در مذاکرات آینده حل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بحث قرار داد خارجی با چین، روسیه و آلمان وجود دارد گفت: مذاکرات در حال انجام است.

معاون وزیر نیرو افزود: تا سه هفته آینده میزان محدودیت زمان بندی قطع برق کمتر خواهد شد زیرا ظرفیت های جدید وارد مدار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه