English

افزایش خسارت در صنعت کشاورزی با قطع بدون برنامه برق

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قطع برق که نخستین اثرات آن در خاموشی چاه‌های کشاورزی و اختلال در روند آبرسانی و احتمال سوختن موتور پمپ‌ها خواهد بود.

افزایش خسارت در صنعت کشاورزی با قطع بدون برنامه برق

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: متاسفانه قطعی برق در بخش کشاورزی، به علت تاثیری که بر میزان تولید می‌گذارد، موجب خسارات و آسیب‌های فراوانی در این حوزه شده است.

 غلامحسین ساربان همچنین ادامه داد: قطع برق که نخستین اثر آن در خاموشی چاه‌های کشاورزی و اختلال در روند آبرسانی نمایان می‌شود، سبب اختلال در آبیاری کشتزار‌ها و باغ‌ها و نیز بروز برخی اختلافات میان کشاورزان در استفاده از سهم آبشان شده است.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قطعی برق در بخش کشاورزی که بدون جدول برنامه و به صورتی آنی، بی‌خبر و هر روزه است، که در برخی شهرستان‌های استان حتی ۲ نوبت در روز قطع می‌شود.

 وی افزود: نگرانی کنونی کشاورزان از قطع برق چاه‌های کشاورزی، احتمال سوختن موتور پمپ‌های آب است که خسارت جدی برای این بخش محسوب می‌شود.

 ساربان اظهار داشت: قطع جریان برق در بخش کشت گلخانه‌ای خراسان رضوی هم موجب وارد آمدن خسارت‌های هنگفتی به فعالان این حوزه شده که میزان دقیق آن در حال بررسی برای اعلام است.

 وی ادامه داد: کمترین خواست بهره‌برداران بخش کشاورزی خراسان رضوی، که در نشست اخیر گروهی از مدیران و فعالان آن با مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان مطرح شد، اعلام به‌هنگام جدول زمان‌بندی برنامه قطع جریان نیرو توسط متولیان امر است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع برنامه قطع برق، موجب آمادگی کشاورز برای اجرای تمهیدات لازم و مناسب به منظور جلوگیری موثر از خسارت ناشی از فقدان جریان برق می‌شود.

 وی در ادامه افزود: تنها توصیه مدیران شرکت توزیع برق خراسان رضوی به بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان، خرید موتور برق دیزل برای تامین نیروی برق مورد نیاز خود در واحد‌های گلخانه‌ای است.

 ساربان در خاتمه اظهار کرد: این توصیه در حالی است که قیمت موتور‌های دیزل تولید برق در هفته‌های اخیر، و به دنبال آغاز خاموشی ها، نسبت به قبل از این بحران به شدت بالا رفته و بیش از سه برابر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه