English

ابراهیم علوی:

اعلام وضعیت قرمز برای تامین آب ۶ شهرستان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:۳۰ شهر استان خراسان رضوی، تابستان امسال در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند و تنها راه برون‌ رفت از شرایط سخت فعلی مدیریت مصرف است.

اعلام وضعیت قرمز برای تامین آب ۶  شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی،  ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در خراسان رضوی، ۳۰ شهر استان تابستان امسال در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند و از این تعداد ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز آب  قرار دارند و میزان مصرف آب در این شهرها بیش از تولید است.

سید ابراهیم علوی در ادامه گفت: کاهش شدید بارش‌ها در سال آبی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۳۰ شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارند و میزان مصرف آب در این شهرها بیش از تولید است.

وی تصریح کرد: میزان مصرف و تولید آب در ۱۴ شهر هم در نقطه سربه‌سر قرار دارد که جزو شهرهای نارنجی محسوب می‌شوند و ۱۰ شهر دیگر استان نیز با مشکل کیفی آب( بالا بودن املاح) مواجه هستند که اصطلاحا مناطق زرد تلقی می‌شوند، نسخه رفع مشکل آب هر شهر را متفاوت از دیگر شهرها دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: ۲۳۰ روستا در شرایط تنش آبی در خراسان رضوی قرار دارند و ازطریق تانکر آبرسانی می‌شوند، هزار روستای بالای۲۰ خانوار نیز در مرز تنش قرار دارند که باید با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط  فعلی خارج شوند.

علوی در خاتمه خاطر نشان کرد که: تنها راه برون‌رفت از شرایط سخت فعلی را مدیریت مصرف آب دانست و از شهروندان و روستائیان خواست ضمن توجه به این مهم از مصارف غیرضرور آب در روزهای پیش رو  پرهیز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه