English

تحقیق و تفحص مجلس را با آغوش باز می پذیرم اما به هیچ کس باج نمی دهم

هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی کرمانشاه با تاکید بر اینکه از هر گونه تحقیق و تفحص مجلس در باب عملکردش استقبال می کند، گفت: حاضر نیستم تا آخرین لحظه از خدمتم به رأی مردم که حق الناس است خیانت کرده و به کسی باج بدهم.

تحقیق و تفحص مجلس را با آغوش باز می پذیرم اما به هیچ کس باج نمی دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص نه تنها مشکلی ندارد بلکه فرصتی مناسب برای بیان عملکردش در طی مدیریت ارشد استان کرمانشاه خواهد بود، ابراز داشت: بر تعامل قانونمند و سازنده و انسجام و وحدت برای توسعه و شکوفایی استان تأکید و اعتقاد دارم و ضمن تشکر از پیگیری دلسوزانه نمایندگان شهرستانهای مجری طرح های توسعه ای وزارت نفت در مجلس با صراحت اعلام می کنم در راستا اقدامات و وظایف قانونی هیچگاه حاضر نیستم با کسی معامله کرده و یا به کسی باج بدهم.

بازوند ضمن تأکید بر تلاش شبانه روزی و دوچندان در سال 1400 برای تحقق شعار سال اظهار داشت: از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار دارم بر اساس سند تحقق شعار سال که با همکاری اتاق بازرگانی و مراکز علمی تهیه شده در مسیر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید گام بردارند.

وی افزود: در اولین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در پنجم فروردین ماه سال 1400 با توجه به ظرفیت اتاق بازرگانی مقرر شد، سندی برای تحقق شعار سال با رویکرد رفع موانع و انجام پشتیبانی از تولید تدوین شود و امروز این سند به عنوان راهبرد در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار می گیرد که تکالیف و وظایف هر بخش به نحو مطلوب انجام شود.

اشتغال پشت تریبون و سخن ایجاد نمی شود و جذب سرمایه می خواهد

نماینده عالی دولت در استان به کاهش متوالی نرخ بیکاری در 4 سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سالانه استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۴.۹ درصد اعلام شد که این عدد کمترین نرخ بیکاری استان در 8 سال گذشته بوده و روند کاهشی چشمگیری را از سال 95 نشان می دهد.

بازوند افزود: نرخ بیکاری استان کرمانشاه پس از ثبت رکورد 22.2 درصد در سال 1395 در چهار سال گذشته با همدلی، همراهی، تلاش و کوشش مستمر و بر اساس سند اشتغال روند کاهشی و نزولی را داشته است به گونه ای که در سال 1396 به 21.7 ، 97 به 18.7، 98 به 15.7 و نهایتاً در سال 99 به 14.9 درصد رسید یعنی 7.3 درصد کاهش را را داشته ایم.

استاندار کرمانشاه با یادآوری این مهم که نرخ بیکاری سالانه استان بر اساس گزارش مرکز آمار است؛ تأکید کرد: واقعاً جای تعجب دارد که چرا برخی از مخالفان نرخ بیکاری 22 درصد را تأیید می کنند ولی کاهش 7.3 درصدی را که از همان مرکز اعلام شده و بیش از 50 هزار شغل پایدار در استان ایجاد شده را نمی پذیرند.

نماینده عالی دولت ضمن اشاره به سرمایه گذاری های عظیم وزارت نفت در طرح های مهم توسعه ای استان در حوزه نفت و گاز گفت: در خرداد ماه عملیات اجرایی 8 طرح بزرگ با سرمایه گذاری 55 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفر در استان آغاز می شود که البته پتروشیمی اسلام آباد غرب شروع شده و روند پیشرفت مناسبی هم دارد که مجموع این طرح ها از اقدامات بزرگ اقتصادی کشور است و نقطه عطفی در توسعه و شکوفایی اقتصاد استان محسوب می شود.

وی در ادامه طرح های وزارت نفت در استان را تشریح کرد و ضمن تشکر از شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب،  مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو، علی رضایی نماینده هرسین، کنگارو و صحنه و آرش لهونی نماینده اورامانات به لحاظ پیگیری دلسورانه این طرحها، یادآور شد: پتروشیمی اسلام آباد غرب، پالایشگاه گاز سیروان گیلانغرب، پتروشیمی کلهر شیمی، صنایع پایین دستی پتروشیمی در سنقر کلیایی، کنگاور، پاوه و اسلام آباد غرب از جمله طرح های مهمی هستند که یا شروع شده اند و یا در نیمه اول خرداد ماه عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

استاندار کرمانشاه از حمایت های دلسوزانه  و پیگیری های خالصانه مهندس زنگنه وزیر نفت به لحاظ تحقق این طرح ها و مساعدت در بحران های زلزله، سیل، کرونا و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی تقدیر و تشکر کرد و گفت:  در تسهیل امور مرتبط با مکان یابی و تسریع در فرآیندهای کاری نمایندگان محترم شهرستانهای مطروحه همکاری و تعامل مناسبی داشتند که جای تشکر دارد و سایر شهرستانها هم شرایط شروع کار را دارند.

مقام ارشد استان ادامه داد:  برای پالایشگاه گاز گیلانغرب جانمایی شده و همه مجوزها نیز اخذ شده و برای پتروشیمی کلهر شیمی با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیز در انتظار اعلام نظر گروه تخصصی کارشناسان برای شروع کار هستیم که در واقع مجموع این طرح ها نشان می دهد سال 1400 سال طلایی اقتصاد استان می شود.

بازوند در ادامه گفت: شغل با سخنرانی پشت تریبون ایجاد نمی شود بلکه محصول تلاش و کار دلسوزانه و شبانه روزی است به گونه ای که برای هر شغل الان باید بین 200 تا 300 میلیون تومان سرمایه گذاری جذب کرد.

 استاندار کرمانشاه در ادامه نشست و در پاسخ به برخی سوالات در خصوص تصویب طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در مجلس که به درخواست یکی از نمایندگان مطرح شد، گفت: برای شکوفایی، توسعه و منافع استان بر همدلی، همراهی و تعامل قانونمند اعتقاد و باور دارم اما در مقابل خواسته های شخصی و منافع فردی خواهیم ایستاد و به هیچ شخصی باج نمی دهم و معامله هم نمی کنم.

وی به تشریح برخی درخواست های یکی از نمایندگان مجلس و درخواست کننده تحقیق و تفحص از استانداری پرداخت گفت: حتماً از هرگونه تحقیق و تفحص استقبال می کنم و این کار را می پذیرم زیرا در چارچوب قانون و حق نظارت است اما مداخله در امور اجرایی و انتصابات را نخواهم پذیرفت.

بازوند گفت: اینکه این نماینده با انتصاب مدیرکل سابق هلال احمر مخالفت می کند و درخواست دیگری دارد، یا تقاضای عزل شهرداری را دارد که منتخب نمایندگان مردم در شورای شهر سنقر کلیایی هستند، طبیعی است با دفاع اینجانب در مدار قانون مواجه می شود زیرا شهردار منتخب مردم است و نمی توانیم در این مداخله کنیم، ایشان که مدعی قانون است باید بیشتر این موضوع را بداند.

استاندار کرمانشاه به شروع درخواست تحقیق و تفحص از استانداری اشاره کرد و بیان داشت: در سال 1399 سه سوال از طرف نماینده محترم به کمیسیون شوراها ارائه شده که در خصوص توزیع اعتبارات، نرخ بیکاری و انتخابات مجلس بود و بر این اساس پاسخ های لازم ارائه شد.

وی یادآور شد: این نماینده مجلس خود در شهرستان ناظر بر توزیع اعتبارات شهرستانی است و در استان نیز بر اساس فرآیند قانونی در شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح و دو نماینده محترم مجلس بر شیوه توزیع اعتبارات استانی نظارت می کنند و اگر ناعادلانه بوده چرا تایید شده است زیرا سهم هر شهرستان مشخص و در کمیته های شهرستانی با حضور نماینده آن شهرستان اولویت ها و پروژه ها مشخص می شود.

بازوند گفت: سوال دوم در خصوص نرخ بیکاری بوده و ما قبول داریم بالا است اما این نرخ بیکاری را با تلاش همه دلسوزان و خدمتگزاران 7.3 درصد کاهش داده ایم که بیشتر از میانگین کشوری است و جای سوال دارد چرا سال 1395 که ایشان نماینده بوده اند و نرخ بیکاری استان 22 درصد بوده  این موضوع را پیگیری نکرده اند؟ الان که به 14.9 رسیده و کاهش داشته ایم و استان اول نیستیم که ایشان حتی در نطق هم نمی دانست که کرمانشاه بیکارترین استان نیست.

مقام ارشد استان دیگر سوال نماینده را نیز تبیین و پاسخ های ارائه شده را تشریح کرد و گفت: اگر در انتخابات سنقر و کلیایی مهندسی شده چگونه ایشان با 700 رای بیشتر الان نماینده مردم هستند؟ بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری رأی مردم برای ما حق الناس است و بی طرفی و قانونمنداری اصول کاری مجریان انتخابات است ولی سواستفاده از رای مردم جایز نیست و باید پاسخگو باشند.

بازوند در ادامه این جلسه به درخواست های ارائه شده برای انتقال و ماموریت 4 نفر از اعضای ستاد این نماینده اشاره کرد و گفت: ایشان از وزارت کشور خواسته بود امکان انتقال 4 نفر را از دیگر ارگانها برای بخشداری و فرمانداری فراهم شود خوب طبعا مخالفت می کنیم چون این مداخله است.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: از تحقیق و تفحص استقبال می کنیم و بابت این قضیه باج نمی دهیم چون 4 روز پیش یادداشت انصراف از تحقیق و تفحص را همین نماینده امضا زده مشروط بر اینکه معاون فرماندار و بخشدار تغییر و احکام جدید برای افراد مورد نظر ایشان زده شود، همین جا اعلام می کنیم با رای مردم معامله نمی کنم و باج هم نمی دهم.

مدیریت زلزله کرمانشاه یکی از یادگارهای موفق نظام جمهوری اسلامی ایران است

مقام ارشد استان تأکید کرد: نماینده ای که در دوران زلزله و بازسازی حتی سرپل ذهاب هم نیامده الان ادعای وجود کانکس در این شهرستان را دارد در حالیکه 28 هزار کانکس در ابتدای زلزله در منطقه بوده و امروز فقط و فقط 4 کانکس داریم در حالیکه بازسازی 130 هزار واحد در مناطق زلزله زده افتخار نظام و دولت است که با دستور و سفر مقام معظم رهبری شروع و همه برای خدمت به مردم اعم از نیروی های نظامی و انتظامی، دستگاه های اجرایی، خیرین و مردم پای کار آمدند و باید به این مهم که دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی است افتخار کنیم نه اینکه این اقدام ارزنده را به دلیل اختلافات شخصی نادیده بگیرند زیرا عملکرد بازوند نیست عملکرد نظام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی