English

رشد ۱۶۴ درصدی ظرفیت پهنای باند در استان کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش 164 درصدی ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان کردستان خبر داد.

رشد 164 درصدی ظرفیت پهنای باند در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آزاد حکمت صبح امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها با تبریک روز جهانی ارتباطات، نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌ای را پررنگ‌تر دانست و اظهار داشت: اتحادیه جهانی مخابرات سرعت‌بخشی به شرایط دیجیتال در زمان تهدید را شعار سال عنوان کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها یک هزار و 412 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مخابرات استان کردستان انجام شد.

حکمت یادآوری کرد: در بخش سیستم‌های مخابراتی و توسعه سیار نیز سرمایه‌گذاری زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شبکه فیبرنوری با 36 میلیارد ریال 30 کیلومتر فیبرنوری شهری و 4 کیلومتر بین‌شهری در استان انجام شده و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

حکمت تصریح کرد: سال گذشته 702 پروزه مخابراتی در کردستان انجام شد و 202 کیلومتر فیبرنوری روستایی اجرایی شد که در این زمینه حائز رتبه اول کشوری شدیم.

وی گفت: 124 میلیارد کار در حوزه انتقال را یکی دیگر از اقدامات مخابرات در کردستان عنوان کرد که شامل زیرساخت‌ها از جمله پهنای باند دانست.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، سرمایه‌گذاری 105 میلیارد ریالی در سیستم‌های مخابراتی،  ایجاد 27 هزار و 652 پورت مخابراتی، بروزرسانی 67 مرکز روستایی و اقماری و سرمایه‌گذاری 39 میلیارد ریالی در حوزه دیتا را هم بخشی از اقدامات مخابرات در کردستان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: مصرف اینترنت استان در پیک مصرف را 26 اینترنت عنوان کرد و گفت: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود پهنای باند استان به 30 گیگ افزایش یافته است و در صورتی که نیاز باشد تا ۵۰ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته حکمت، توسعه اینترنت روستایی از وظایف مخابرات نیست اما 544 روستای استان دارای اینترنت ADSL هستند که به نظر جزو استان‌های اول کشور در این زمینه هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اذعان داشت: در حد فاصل امسال نیز چهار روستای استان با 39 میلیارد ریال اعتبار از اینترنت ADSL برخوردار شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری هم 136 سایت روستایی و بین شهری استان ارتقا یافت.

به گفته حکمت، 148 سایت اینترنت 4G در نقاط شهری نیز ارتقا یافت که مردم بتوانند از اینترنت با کیفیت بالا برخوردار شوند چرا که در حال حاضر اکثر خدمات و کارها در بستر اینترنت انجام می‌شود.

وی همچنین افزایش 6 درصدی ایجاد دکل‌های مخابراتی، دایری بیش از 15 هزار شماره تلفن ثابت، افزایش 32 هزار و 270 مشترک جدید اینترنت و 2 هزار و 99 FTTH

حکمت افزود: در مجموع طی سال گذشته، ظرفیت پهنای باند اینترنت 104 درصد، دایری تلفن ثابت 52 درصد و تعداد مشترکین فعال اینترنت 39 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مخابرات کردستان در توسعه فیبرنوری روستایی، دایری تلفن ثابت، در پروژه‌های توسعه و نگهداری سیار و افزایش پهنای باند اینترنت حائز رتبه اول و حوزه‌های روابط عمومی، نظام پیشنهادات، تجاری و بازرسی رتبه سوم کشوری دارد.  

حکمت یادآوری کرد: از سال 84 تاکنون نرخ تعرفه‌های مخابراتی افزایش پیدا نکرده و اکنون هزینه‌ها و درامدهای مخابراتی با هم همخوانی ندارد در حالیکه هزینه‌ها به نسبت گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی