English

آزاد حکمت؛

کردستان دارای ۵۰۷ سایت BTS فعال می باشد

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: طی چند سال اخیر 507 سایت BTS در استان کردستان نصب و راه اندازی شده است.

کردستان دارای 507 سایت BTS فعال می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آزاد حکمت صبح امروز پنجشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار داشت: پارسال 223 کیلومتر فیبرنوری روستایی و 30 کیلومتر شهری در استان اجرا شد و این فناوری اکنون به چهار هزار و 844 کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و 208 مشترک FTTH ، چهار هزار و 921 مشترک SIP PHONE و 856 مشترک VDSL در استان از مزایای سرویس‌های مذکور بهره مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ایجاد 32 سایت جدید همراه اول، ارتقای 80 سایت به تکنولوژی 3G و 83 سایت به تکنولوژی 4G را بخشی از عملکرد حوزه ارتباطات سیار در سال گذشته اعلام کرد و افزود: طی چند سال اخیر 507 سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است.

حکمت یادآور شد: نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM در 168 نقطه استان، نصب رادیو در 72 نقطه و افزایش ظرفیت در 17 نقطه از اقدامات صورت گرفته در توسعه انتقال استان در سال گذشته بود.

وی حذف 61 کابل اقماری در نقاط مختلف استان، تعویض 31 سوئیج و توسعه سوئیچ ADSL و VDSL در 129 نقطه استان را از پروژه های انجام شده در حوزه سیستم های مخابراتی عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دیتا و ارتقای ظرفیت UP LINK استان در 269 نقطه، افزود: ارتقای پهنای باند استان به 30 گیگ و ایجاد ظرفیت 10G در چهار شهرستان از عمده برنامه‌های این شرکت در سال 1399 بوده است.

حکمت به وجود 594 هزار و 60 شماره تلفن منصوبه و تعداد 508 هزار و 911 شماره تلفن ثابت مشغول بکار در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 502 روستا دارای تلفن خانگی هستند.

وی تعداد پورت های منصوبه ADSL  در استان را 171 هزار و 500 مورد اعلام کرد و افزود: 125 هزار و 31 پورت آن به متقاضیان واگذار شده که شرایط واگذاری آن به مشتریان جدید فراهم است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در سال 1392 تنها 9 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت ADSL بود، اظهار داشت: این رقم تا پایان سال گذشته به 540 روستا رسیده که 60 برابر افزایش یافته است.

حکمت با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی با برندهای ایرانی در سال گذشته به عنوان یکی از اهداف اصلی، مورد توجه این منطقه قرار گرفت، گفت: تجهیزات مخابراتیِ تولید داخل کشور به ارزش یک هزار و 412 میلیارد ریال خریداری شد.

وی تاکید کرد: پارسال با تلاش و همراهی کارکنان این مجموعه توانستیم در مقابل موانعِ پیشرو موفق عمل کرده و پاسخگوی نیاز روزافزون مشتریان بخصوص در 2 حوزه اینترنت پرسرعت و تلفن همراه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه