English

۱۱ درصد مصرف آب شرب سد یامچی در اردبیل افزایش یافت

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل از افزایش 11 درصدی مصرف آب شرب سد یامچی نسبت به سال گذشته در اردبیل خبر داد.

 11 درصد مصرف آب شرب سد یامچی در اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فیروز ندایی ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت شرایط بهداشتی و افزایش مصارف آب شرب ، برداشت آب از سد یامچی افزایش یافته است، به طوریکه مصارف آب شرب سد نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد و از شهروندان عزیز درخواست می گردد در مصرف آب حداکثر صرفه جویی انجام شود.

او افزود: به دلیل کاهش بارندگی ها در حوضه آبریز سد یامچی و گرم شدن زود هنگام دمای هوا، دبی آب ورودی به این سد کاهش قابل توجهی داشته، به طوریکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۴۶ میلیون متر مکعب ورودی به سد ثبت که این رقم نسبت به سال گذشته با ۱۵ درصد کاهش مواجه و در حال حاضر موجودی مخزن به ۲۸ میلیون متر مکعب رسیده و کسری مخزن نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: امسال با شروع زود هنگام افزایش دما نسبت به سال های گذشته، روند کاهشی ورودی به سد شدت یافته به طوریکه از اول سال تاکنون ۳۷ درصد کاهش ورودی به سد یامچی نسبت به سال گذشته ثبت شده است که این میزان می تواند هشداری برای خشکسالی باشد و لازم است در مصارف آب حداکثر صرفه جویی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه