English

حجت الاسلام بلک خبر داد:

راه اندازی مرکز جامع قرآنی در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از راه اندازی مرکز جامع قرآنی در اصفهان خبر داد.

راه اندازی مرکز جامع قرآنی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان موسسات قرآنی استان اصفهان گفت: ضروری است مرکز جامع قرآنی در اصفهان راه‌اندازی شود تا شهروندان بدانند در صورت نیاز به امور تخصصی در حوزه قرآنی به کجا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در چند نوبت به لحاظ پیگیری مسئول موسسات قرآنی تلاش کردیم ارتباط مجموعه اوقاف با بخش قرآنی بیش از گذشته باشد، اظهار داشت: ماموریت‌های قرآنی در اوقاف محدودتر از قبل است و لازم است در این بخش تمرین و تلاش بیشتری داشته باشیم و گفتمان قرآنی در ادارات اوقاف ایجاد شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضروری است که جلسات مشترکی بین فعالان عرصه قرآن ایجاد شود، افزود: باید توسعه فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار قرار دهیم، قرآن مظهر کلام خدا است و باید همه مسلمانان به این کتاب الهی خدمت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه باید در لایه‌های مختلف ادارات اوقاف باید برنامه های قرآنی تدوین شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها باید به اندازهای پیگیری شود که به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما قصد ایجاد مجموعه قرآنی را نداریم، ادامه داد: اوقاف در این زمینه قصد دارد در فعالیت‌های قرآنی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه هنوز بانک جامع از اطلاعات قرآنی در کشور نداریم، اضافه کرد: 18 سال پیش در این زمینه ورود کردیم و هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه موقوفات قرآنی چنانچه قابل واگذاری باشد و توان واگذاری حکم امین را داشته باشد همکاری خواهیم کرد، ابراز داشت: هر برنامه‌ای که در اوقاف قابل واگذاری باشد با حفظ نظارت انجام خواهیم داد و به دستگاه های دیگر اعتماد خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه نگاه در زمینه موقوفات باید دو سویه باشد، اضافه کرد: در این زمینه نباید انتظار داشت که اوقاف موقوفه قرآنی تولید کند و دیگران از این ظرفیت استفاده کنند بلکه مسئولان باید در راستای ترویج فرهنگ وقف همکاری داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی