English

نماینده ولی فقیه در استان خبر داد:

مساجد ایلام به مراکز استعدادیابی جوانان تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ضرورت راه اندازی نهضت مسجد سازی در ایلام ضروری است،گفت: مساجد به مراکز استعدادیابی جوانان تبدیل شوند.

مساجد ایلام به مراکز استعدادیابی جوانان تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دومین نشست شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه باید برنامه ریزی لازم با حضور دستگاه های فرهنگی در راستای جذب استعدادهای جوان در مساجد انجام شود، افزود: راه اندازی نهضت مسجد سازی در استان ایلام یک ضرورت است.

 وی با بیان اینکه اگر می خواهیم برای مسجد نقش‌آفرین باشیم، بهترین الگوی برای ما حضرت علی(ع) است، اظهار داشت: سبک زندگی ما به گونه ای شده است که  با مسجد فاصله گرفته  و این در حالی که مسجد جزئی از زندگی ما است و بخشی ازوقت ما باید در مسجد سپری شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه به تعبیر امام راحل، مسجد سنگر است، تصریح کرد در این  شرایطی که در محاصره تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته ایم، بهترین مدافع و محافظ، پناه بردن به مسجد و‌ خانه خدا است که از تیر و ترکش هجمه های  فرهنگی دشمن درامان باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه هر جایی که مساجد فعال هستند و امام جماعت و روحانی حضور دارد، آسیب های اجتماعی در سطح پایین تری قرار دارند، خاطرنشان کرد:تعامل و همدلی مردم و پیش قدم شدن مردم در کمک های مومنانه بیشتر است، وجود امام جماعت در مساجد سرمایه گذاری است که آورده های بهتری برای سلامت دینی، فکری و فرهنگی  جامعه ما دارد.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد  نقش مهمی در  برنامه ریزی و ارتقای سطح فعالیت های خروجی در مساجد دارد،گفت: مساجد اولین پایگاهی است که در صدر اسلام ساخته شده است و مسلمانان در کنار مسجد زندگی می کردند، اما متاسفانه نگاهی که  امروز در طراحی شهری و تفصیلی شهرها وجود دارد، نگاه مسجد محور نیست و برگرفته از آموزش هایی است که درغرب وجود دارد اما باید این نگاه در طراحی شهری اسلامی دیده شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در طراحی شهری اولین بنا که مورد توجه قرار می گیرد باید مسجد باشد، افزود:مسجد باید مجتمع فرهنگی باشد، خانه عالم و مرکز درآمدزایی پایدار داشته باشد،خیرینی که برای ساخت مسجد فعالیت می کنند با این نگاه فعالیت کنند که بتوانند هم درآمد پایدار و هم بتوانند فعالیت های متنوع و مستمر در مساجد داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا طبق دستورالعمل ها گفته اند که نماز جماعت تعطیل شود اما نگفته اند که مسجد تعطیل باشد، باید اذان از ماذنه های مساجد پخش شود، امام جماعت  باید در مساجد حضور داشته باشد ولو اینکه نماز جماعت به دلیل کرونا تعطیل باشد، کارکرد حضور امام جماعت تنها برگزاری نماز جماعت نیست، ایام شیوع کرونا نشان داد که تأثیر امام جماعت تاثیر بسیار بالایی است و خیلی از آسیب های اجتماعی را در مساجد حل می شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود که بخشی از هزینه های که در کانون های مساجد وجود دارد در راستای تقویت امام جماعت مساجد هزینه شود، دستگاه ها و نهادهای فعال در مساجد هم باید یک حمایت مالی از امام جماعت داشته باشند و محور فعالیت ها هم امام جماعت باشد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مساجد باید مکان هایی برای استعدادیابی در بین جوانان تبدیل شوند، تصریح کرد:باید برنامه ریزی لازم با حضور دستگاه های فرهنگی در راستای جذب استعدادها انجام شود و یا حداقل با برنامه های متنوع، از قرار گرفتن جوانان در معرض آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم و اگر این کار در مساجد انجام نشود، دشمنان وارد عمل می شوند و استعداد ربایی می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تاکید بر حضور صاحبظران و اندیشه ورزان در سطح مساجد، گفت: هیئت های اندیشه ورز ما برای تصمیم سازی در کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت حضور داشته باشند که به طور قطع تاثیرگذار است تا خروجی کار مسجد با تعامل همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی خروجی مناسبی داشته باشد و مسجد بتواند نیازهای مختلف علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی جوانان را پاسخگو باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه