English

نماینده مقام معظم رهبری در ایلام :

ایستادگی موجب تسلیم دشمنان در برابر اراده ملت می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش سطح تعهدات برجامی در راستای صیانت از حقوق ملت ایران اسلامی اقدامی شجاعانه بوده است، گفت: ایستادگی موجب تسلیم دشمنان در برابر اراده ملت می شود.

ایستادگی موجب تسلیم دشمنان در برابر اراده ملت می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهربرگزار شد، افزود: نماز بهترین عامل برای تهذیب روح، معنویت و بیمه کننده انسان در برابر گناه است.

وی با اشاره به اینکه یاد خداوند بهترین عامل بازدارنده در برابر منکرات است، اظهار داشت: پناه بردن به مواد مخدر ناشی از فاصله گرفتن از خدا و ارتباط با خداست، اگر یاد و ذکر خدا و نماز در درون خانواده ها و جامعه رواج پیدا کند، انسان به این دردهای خطرناک مبتلا نمی شود، اگر انسان از طریق ارتباط با خدا آرامش پیدا کرد، سرنوشتی با سعادت در پیش روی انسان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از فیوضاتی که به وسیله کرونا از ما سلب شد مراسم اعتکاف بوده است، تصریح کرد: هر ساله همزمان با میلاد حضرت علی(ع) شاهد نمایش رویش معنویت جوانان و نوجوانان خداجوی در مساجد بودیم  که غرورآفرین بود اما امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا، از آن محروم هستیم، اما باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم و با مناجات های شبانه محرومیت کرونا را جبران کنیم.

 حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به تحلیل های مختلف در خصوص فرجام برجام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مردم شهیدپرور تبریز فرمودند که جمهوری اسلامی این بار، حرف و وعده و وعید را نمی پذیرد و ملاک عمل طرف مقابل است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده  است، با وجود اینکه ۹۰درصد بازرسی های بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از مراکز و فعالیت های هسته ای ایران بوده است اما طرف های مقابل علی رغم انجام همه تعهدات خود، به تعهدات خود پای بند نبودند و از برجام خارج شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا بر این تصور بود که با تحریم‌های ظالمانه علیه  ملت ایران، جمهوری اسلامی بین تسلیم و فروپاشی یکی را انتخاب خواهد کرد و هر کدام از اینها باشد به نفع آمریکاست، اما با ایستادگی و مقاومت ملت ایران، این آرزو را به گور برد و خود نیز برکنار شد، اروپایی‌ها نیز با دادن وعده و  ایجاد امید، نه تنها هیچ قدمی برای اجرای تعهدات خود برنداشتند بلکه فقط زمان را از ما گرفتند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: رئیس‌جمهوری جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی در برابر آن نشان نداده است و این درس عبرتی است برای کسانی که زمان تبلیغات رئیس جمهور جدید آمریکا امید داشتند که رفتارش نسبت به برجام متفاوت با ترامپ خواهد بود، اما امروز باید تلخی این امید واهی را بچشند.

امام جمعه ایلام افزود: باید بدانیم یک حرکت در حال آغاز است، پیشنهادات آن ها شروع شده است و به طور قطع فشار دیپلماسی آن ها نیز بیشتر خواهد شد، اما ایران در صورتی از اقدامات خود عقب نشینی می کند که آمریکا به تمام تعهدات خود عمل کند تا بعد از آن جمهوری اسلامی از اقدام جدید خود دست بردارد و  تنها راه موفقیت ما هم همین است.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت:زمانی که غنی‌سازی ایران به ۲۰ درصد رسید، همه آن ها دست نیاز به سوی ما دراز کرده و خواهان مذاکره شدند بنابراین با ایستادگی ایران، تسلیم اراده جمهوری اسلامی می‌شوند و باید این مسیر را ادامه دهیم و اگر تسلیم نشوند، جمهوری اسلامی با قدرت بیشتری در برابر آنها خواهد ایستاد و تسلیم اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی خواهند شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سال نو، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید و پایان سال بسیاری از مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند که بازاریان مراعات کنند و ستاد تنظیم بازار نیز با حفظ مسئولیت خود با متخلفانی که سعی در آشفتگی بازار دارند قاطعانه برخورد کنند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گلمحمدی وهمرزمش در جریان تفحص شهدا در مرز مهران، خاطرنشان کرد: این شهیدان عزیز در طول ۳ دهه در عرصه تفحص پیکر پاک شهدای عزیز دوران ۸ سال دفاع مقدس فعالیت کردند و در نهایت به خیل عظیم همرزمان شهیدشان پیوستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه