English

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

پیشرفت‌های کشورمان درعرصه داخلی و بین‌المللی با قبل از انقلاب قابل مقیاسه نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دستاوردها و پیشرفت ملت ایران در عرصه داخلی و بین المللی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی روز به روز به توان علمی دانشمندان و متخصصان ایرانی در زمینه های مختلف افزوده می شود.

پیشرفت‌های کشورمان درعرصه داخلی و بین‌المللی با قبل از انقلاب قابل مقیاسه نیست

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با تبریک ایام الله دهه فجر افزود: امروز انقلاب اسلامی علیرغم هجمه های همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هرروز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهاردهه بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: هم اکنون جایگاه کشورمان به برکت انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف صنعتی، نظامی، پزشکی، کشاورزی، ورزشی، هوا فضا، نانو تکنولوژی، اختراعات و تولید علم و غیره در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار دارد، این در حالی است که قبل از انقلاب از این پیشرفت ها خبری نبود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه هیچ کسی در دنیا نمی تواند پیشرفت های انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف را کتمان کند، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان ما به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف اعتراف می کنند و به همین دلیل است که با مردم ایران دشمنی می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مردم ایران قبل از انقلاب هیچ عزت و احترامی در عرصه بین المللی نداشتند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروزه مردم ایران در عرصه های داخلی و بین المللی حرفی برای گفتن دارند که دنیا را متحیر کرده است .

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه  انقلاب اسلامی عزت و احترام را به ملت ایران برگرداند، افزود: انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و دست بیگانگان را از سر مردم ایران کوتاه کرد تا مردم بتوانند آزادانه تصمیم بگیرند و برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های پالایشگاه گاز ایلام در زمینه سلامت نظام اداری ، پژوهش ، تولید ، اشتغال و غیره اشاره کرد و گفت: گزارش مسئولان پالایشگاه گاز ایلام امیدوار کننده است و به یقین نقش مدیریت بومی در تحقق این پیشرفت ها بی بدیل است .

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه با راه اندازی فاز دو این واحد صنعتی هم تولید  بیشتر خواهد شد و هم دراشتغالزایی جوانان این دیار تاثیر گذار خواهد بود، افزود: تلاش مسئولان این واحد صنعتی برای تضمین تولید گازدراستان و استانهای همچوار قابل تقدیر و قدردانی است، بطوریکه تاکنون با تولید پایدار و مستمر این مجموعه، هیچگونه مشکل قطعی گاز دراستان مشاهده نشده است.

پالایشگاه گاز ایلام برای تنوع تولیدات برنامه دارد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه این واحد صنعتی برای تنوع تولیدات خود در آینده برنامه دارد، گفت: زنجیره متنوعی از محصولات متان، اتان ، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می شود واین واحد صنعتی برای افزایش در تنوع تولید محصولات جانبی برنامه های مدونی طراحی و در دست اقدام دارد.

روح اله نوریان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با گرامیداشت  ایام الله دهه فجر، از افزایش تولیدات 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در 10 ماهه نخست سال ۹۹، نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، در تحویل گازطبیعی به خط، ۵ درصد، میعانات گازی ۵ درصد، در میزان گوگرد تولیدی ۱۰ درصد  رشد داشتیم، ضمن آن که در همین بازه زمانی، رشد ۱۶۰ درصدی در گاز مایع خام را داشته که به پارس جنوبی و پتروشیمی ایلام تحویل شده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام به منظور بهره برداری و تصفیه گاز ترش استحصالی از چاه های گازی منطقه تنگ بیجار ساخته شده است و تامین گاز استان ایلام واستان های همجوار، از اهداف ساخت این پالایشگاه است، افزود: خوراک پالایشگاه گاز ایلام از گازهای ترش میدان گازی تنگ بیجار تامین می شود که از طریق خط لوله با ظرفیت 6.8 میلیون متر مکعب در روز وارد پالایشگاه گاز ایلام می شود و در فاز دوم ، این مقدار با اضافه شدن 3.4 میلیون متر مکعب در روز، به 10.2میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع بزرگ در هر منطقه می‌تواند تأثیر بسزایی بر جنبه‌های مختلف اقتصاد داشته باشد که وجود این پالایشگاه از این قاعده مستثنی نیست، اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام از معدود صنایع بزرگ فعال در استان است که تأثیر بسزایی بر اقتصاد این استان دارد.

وی ادامه داد: اشتغال حدود یک هزار نفر نیروی کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال غیرمستقیم، کمک به رشد و توسعه پیمانکاران بومی، خرید بخش قابل‌توجهی از تجهیزات عمومی موردنیاز پالایشگاه در استان و منطقه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استان در زمینه‌های پژوهش، بخشی از تأثیرات این واحد صنعتی در اقتصاد استان است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: این واحد صنعتی به‌عنوان تنها پالایشگاه غرب کشور شرایط استراتژیک و خاصی را برای این شرکت به وجود آورده وعمده مصرف‌کنندگان گاز آن مربوط به بخش خانگی است که در فصل سرما و افزایش مصرف گاز، وجود این پالایشگاه در این منطقه از کشور بسیار بااهمیت‌تر می‌شود، به‌نحوی‌که علاوه بر استان ایلام، استان‌های همجوار از محصول گاز شهری این شرکت بهره‌مند ‌می‌شوند و از زمان راه‌اندازی پالایشگاه از سال 86 تاکنون مصرف‌کنندگان این استان‌ها با کمترین افت فشار مواجه بوده‌اند.

نوریان با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام در سالهای گذشته در راستای مسئولیت های اجتماعی، قدمهای ارزشمندی برای جامعه هدف برداشته است، افزود: پالایشگاه گاز ایلام همزمان با انجام ماموریت های سازمانی، تلاش می کند در راستای مسئولیت های اجتماعی به مناطق کمتر توسعه یافته کمک کند و بر این اصل اعتقاد دارد که فعالیت موثر در این حوزه علاوه بر منشاء اثرگذاری مثبت در استان، باعث عمران و آبادی در روستاهای اطراف می شود.

وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی در راستای مسئولیت اجتماعی، با رویکرد توجه به کارکنان، جامعه و محیط زیست اقدامات قابل توجهی انجام داده که برای آحاد مختلف جامعه ملموس است، اظهار داشت: ارتقاء رضایتمندی جامعه به عنوان مهمترین هدف در حیطه مسئولیتهای اجتماعی شرکت، جزء برنامه های اصلی شرکت می باشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه