English

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد:

برگزاری آئین های مذهبی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیهای ایلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سوگواره ملی علمدار کربلا وحضورهنرمندان سراسر کشور فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی های این استان در زمینه های مختلف است.

برگزاری آئین های مذهبی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیهای ایلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با  تسلیت شهادت امام علی النقی (ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این سوگواره ملی،افزود: برگزاری این سوگواره و حضور هنرمندان و بچه های مساجد از سراسر کشور در عرصه ها ی مختلف هنری در این سوگواره  برای ما فرصتی ارزشمند است که بایستی در جهت معرفی توانمندیهای استان از آن بهره گرفت .

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی و خادمی زائران عتبات عالیات را نیز بهترین زمان برای معرفی استان ایلام به عنوان مرکز خادمان اهل بیت عصمت و طهارت دانست و اظهار داشت: درایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی ایجاد می شود که افراد با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  آشنا شوند و برگزاری چنین برنامه های می تواند در آشنایی ما با معارف اهل بیت (ع) تاثیر گذار باشد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار توجه به مسائل دینی و حضور حداکثری اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه های دینی و مذهبی و نماز جمعه شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از حمایت های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور وهمچنین زحمات  حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی مشاور وزیر و رئیس ستاد کانون های مساجد کشور خواستار تداوم  و برگزاری باشکوتر این حرکت فرهنگی در سال های آینده در استان شد.

همچنین رئیس دبیرخانه ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام در این آئین با تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: استان ایلام هفتمین سال متوالی است که میزبان برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت عباس (ع) است.

حجت الاسلام علی چراغی پور با اشاره به اینکه امسال با توجه شرایط منحوس کرونا این سوگواره با محوریت فضای مجازی برنامه ریزی شد، افزود: این سوگواره با استقبال هنرمندان و اعضای کانون های مساجد سراسر کشور  روبه رو شد.

وی تعداد آثار ارسالی به این سوگواره را ۱۷۰ اثر از ۱۱ استان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سوگواره هر ساله با همکاری ویژه ستاد هماهنگی مساجد کشور، حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می شود.

در این آیین امین گجری، جلال زارع، حجت الله کرم الهی، رضا سهرابی، علی رشیدی و علی اکبر صالحی از استان‌های کرمانشاه، فارس، لرستان و ایلام با رای هیات داوران به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند.

هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در سه بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه