English

داود شایقی:

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل ایجاد می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از ایجاد و راه‌اندازی بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل خبر داد.

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود شایقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در رایزنی با گروه سرمایه‌گذاری توانمند بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل عملیاتی می‌شود، گفت: این گروه به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا سرمایه‌گذاری پرسودی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۲ هفته آینده قرار است با حضور این گروه سرمایه‌گذار و تشکیل اتحادیه‌ کاری کلید ایجاد این خط تولید زده شود ، اظهارکرد: این سرمایه‌گذاری با محوریت صادرات به کشورهای همجوار انجام خواهد شد و با اخذ مجوزهای قانونی شرایط مناسبی در این بخش بوجود خواهد آمد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در سفر استاندار اردبیل به مرکز کشور دیدارها و نشست‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام می‌شود تا زمینه حضور پررنگ این مجموعه‌های تحول‌آفرین در مسیر تحرک‌بخشی به اقتصاد استان فراهم شود.

شایقی گفت: استان اردبیل یکی از مناطق مستعد برای توسعه انرژی‌های پاک بویژه آبی، بادی و پنل‌های خورشیدی است که از این ظرفیت می‌توان در مسیر صادرات و فروش انرژی به کشورهای همسایه نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در ایام‌ دهه فجر افتتاح فاز نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به انجام رسید که این پروژه توان تولید برق را تا ۱۶۰ مگاوات افزایش داد و فازهای دوم و سوم آن در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال برای تقویت و توسعه پروژه‌های جهش تولید در استان اردبیل اختصاص یابد، افزود :برای  پروژه مهم و زیربنایی راه‌آهن اردبیل هم مقرر است تا پایان امسال ۵۰ میلیارد تومان منابع جدید اختصاص یابد.

شایقی اضافه کرد: امسال برای راه‌آهن اردبیل از محل سفر رئیس‌جمهوری و توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا بدون محدودیت اعتبار موردنیاز راه‌آهن اردبیل در اسفند ماه و سه ماهه اول سال آینده تامین شود و بر این اساس تا پایان دولت تدبیر و امید راه‌آهن اردبیل – میانه آماده افتتاح خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه