English

داود شایقی:

برنامه‌ریزی برای عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

برنامه‌ریزی برای عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود شایقی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ۱ هزار میلیارد اعتبار ویژه سفر رئیس جمهور به استان اردبیل امسال و سال آینده تخصیص خواهد یافت و تحرک بزرگی در جهش استان ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال اولویت با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است افزود: امسال اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است و عملیات اجرایی چهاربانده پارس آباد سربند و پارس آباد بیله‌سوار اولویت پروژه‌های امسال خواهد بود.

** امسال تمامی پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل بهره‌برداری خواهد رسید

شایقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف تصریح کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تخصیص اعتبارات به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به صورت کامل انجام دهیم تا شاهد افتتاح آن‌ها در سال ۹۹ باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: برای عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل-میانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد هزینه شده و ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز در حال تامین است و تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه مهم استان افتتاح خواهد شد.

** سند آمایش و توسعه استان اردبیل تدوین شده است

وی از تداوم پروژه‌ راه آهن اردبیل تا پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

شایقی گفت: سند آمایش استان تدوین و سند توسعه ۱۱ شهرستان در شش ماهه آتی تکمیل و پس از تصویب به عنوان اسناد بالا دستی در اختیار فرمانداران خواهد بود.

** اتصال راه‌آهن اردبیل به کشورهای آسیای میانه پیگیری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی پروزه شهرک گلخانه‌ای،‌ پایاب سد خداآفرین و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان یکی از اولویت‌های پیگیری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های ریلی و جاده‌ای مناطق مختلف استان استان دغدغه مجموعه ما است و در آینده‌ای نزدیک نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای بازدید از پروژه راه آهن اردبیل به استان سفر خواهد کرد.

شایقی تصریح کرد: در این سفر اتصال راه آهن اردبیل به کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز شهرستان پارس‌آباد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

گزارش از پویا حاجی وند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه