English

از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد؛

آبگیری سدهای بفراجرد و تازه کند در استان اردبیل با دستور رئیس جمهور

عملیات آبگیری سدهای بفراجرد و تازه کند در استان اردبیل با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

آبگیری سدهای بفراجرد و تازه کند در استان اردبیل با دستور رئیس جمهور

 به گزارش خبرگراری موج اردبیل،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی   رئیس جمهور ایران در سفر یک روزه به اردبیل در آئین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات آبگیری سدهای بفراجرد ‌و تازه کند در استان اردبیل را صادر کرد.

سد ‌بفراجرد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۶.۹ میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه ۵.۴ میلیون متر مکعب آب را دارد. این سد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال احداث شده است.

سد تازه‌کند نیز با حجم مخزن ۷.۴۲میلیون متر مکعب سالانه می‌تواند ۸.۵میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.این سد با هدف تامین آب شرب شهر تازه‌کند و روستاهای اطراف در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

تا پایان دوره این دولت ۳۱ سد دیگر نیز به مدار بهره‌برداری خواهدآمد

 رضا اردکانیان  وزیر نیرو در آیین افتتاح سد احمدبیگلو مشگین‌شهر  افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش همه دست‌اندکاران صنعت سدسازی ، حمایت‌های دولت و رییس‌جمهوری ، مجلس شورای و نیز اجازه مقام معظم رهبری در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

وی اظهار داشت: تا پایان دوره این دولت ۳۱ سد دیگر نیز به مدار بهره‌برداری خواهدآمد و از مجموع ۳۹ سد مذکور زمینه استفاده از ۵.۲ میلیارد مکعب آب برای مصارف مختلف فراهم است و از ۳۱ سد آتی هم ۲ میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می شود که تاثیر مهمی در رونق تولید و توسعه خواهد داشت.

۴۱ پروژه در بخش‌های آب ،برق ، آب فاضلاب شهری و روستایی در دست اجراست

وزیر نیرو ادامه‌داد: در حال حاضر کشور در وضعیتی است که نسبت به سال‌های قبل از اطمینان و آرامش خاطر بیشتری نسبت به موضوع آب برخوردار است و موفق شدیم در این دولت با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای طراح ،برنامه‌ریز ،  پیمانکاران و سازندگان در صنعت آب و برق  ۹۰ پروژه را  با هفت هزار و۹۲۰ میلیارد تومان به نقطه افتتاح برسانیم و همزمان  ۲۹ پروژه با اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

اردکانیان افزود: در استان اردبیل ۴۱ پروژه در بخش‌های آب ،برق ، آب فاضلاب شهری و روستایی در دست اجراست که اعتبار در نظر گرفته شده آن بالغ بر هشت هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر استان‌ها سطح پیشرفت در این استان بهتر بوده و بطور متوسط پروژه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تا پایان دولت دوازدهم تعداد زیادی از آنها افتتاح می‌شوند.

وی گفت: امروز سه سد از ۱۰ سد در دست احداث استان که در سال‌جاری وعده داده شده ، افتتاح می‌شود و مردم در بخش آب شرب ، بهداشت ، کشاورزی ، حفط محیط زیست و مصارف صنعت از مواهب این سازه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وزیر نیرو بیان‌کرد: با پیگیری نمایندگان و مسوولان اردبیل وضعیت منابع آب این استان به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است و امیدواریم با بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های در دست اجرا مشکلات آب آن برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه