English

در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مصوب شد:

تشکیل کارگروه تخصصی حمایت و بازسازی شرکت های متوقف و ورشکسته

در راستای حمایت و بازسازی شرکت های متوقف و ورشکسته تشکیل کارگروه تخصصی در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مصوب شد.

تشکیل کارگروه  تخصصی حمایت و بازسازی شرکت های متوقف و ورشکسته

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رییس کل دادگستری استان اصفهان در پنجمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه بر ضرورت ایجاد ساز و کاری برای رسیدگی به وضعیت واحدهای در شرف تملک بانک ها و سپس واحدهای تملک شده تاکید کرد.

محمدرضا حبیبی افزود: دستگاه قضا از هیچ تلاشی برای بازگرداندن واحدها به چرخه تولید فروگذار نمی کند و باید تسهیلات و تخفیفاتی در اختیار صاحبان واحدهای در تملک بانک ها که خواستار راه اندازی مجدد هستند، قرار گیرد. این در حالی است که لازم است به صورت موردی به پرونده های واحدهای تولیدی ورشکسته از طریق شناسایی مدیران تصفیه رسیدگی شود.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل تاثیرپذیری نظام ارزی کشور از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، لازم است دربخشنامه های صادره از سوی بانک مرکزی، شرایط فورس لحاظ شود.  این در حالی است که عملا در کشور اینگونه عمل نشده و فعال اقتصادی در جنگ اقتصادی موجود باید طبق قوانین و بخشنامه های قبل و شرایط عادی به حل و فصل امور بپردازد.

مسعودگلشیرازی ضمن تشریح مشکلات ارزی فعالان اقتصادی ، خواستار چاره اندیشی برای رفع این موضوع در سطح ملی و استانی شد و بر ضرورت ایجاد کارگروه تخصصی رسیدگی به مشکلات ارزی فعالان اقتصادی به منظور جلوگیری از تشکیل پرونده برای این افراد در سازمان تعزیرات تاکید کرد.

همچنین کامران پورجوهری، مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تقاضای استفاده از ظرفیت های تبصره 4ماده 19قانون رفع موانع تولید درخصوص مطالبات بانکی و همچنین تسری حکم بند (پ) ماده 117 قانون توسعه ششم مبنی بر معافیت های پرداخت نیم عشر اجرایی به تسهیلات دارای وثایق ذمه ای گفت: قطعا با توجه به تعدد وتنوع مشکلاتی که منجر به توقف فعالیت واحدها شده است، ارایه یک نسخه واحد برای این امر امکان پذیر نیست هرچند لازم است از تجارب عملی یک دهه اخیر استان در احیاء واحدها و روش های مختلف استفاده شود.

به گزارش موج؛ بر اساس گزارش ارایه شده از سوی استانداری اصفهان در حال حاضر 37 واحدتولیدی راکد و ورشکسته در تملک شبکه بانکی قرار دارند که با ورود استانداری به این موضوع و تعامل اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دستگاه های اجرایی مربوطه واعمال شرایط تسهیلی بر اساس مصوبه جدید شورای عالی پول و اعتبار امید است این رقم کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی