English

با حضور وزیر اقتصاد ارمنستان در اتاق بازرگانی اصفهان ؛

فرصت های سرمایه گذاری در اصفهان و ارمنستان بررسی شد

با حضور وزیر اقتصاد ارمنستان در اتاق بازرگانی اصفهان فرصت های توسعه و گسترش مناسبات تجاری و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در اصفهان و ارمنستان بررسی شد.

فرصت های سرمایه گذاری در اصفهان و ارمنستان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوش‌آمد گویی و اشاره به قرابت فرهنگی اصفهان و ارامنه، بر مزایا و نقاط قوت استان اصفهان در حوزه تجاری با ارمنستان تاکید کرد و گفت: استان اصفهان با سهم قریب به 6 درصد، رتبه سوم کشور را در GDP به خود اختصاص داده است و این استان سهم حائز اهمیتی در مراودات تجاری  ایران و ارمنستان دارد.

مسعود گلشیرازی ضمن اشاره به سیاست های جدید تجاری اتخاذ شده توسط دولت ارمنستان و طرف ایرانی ابراز امیدواری کرد که حجم  تعاملات تجاری دو کشور با رشد  بیش از 70 درصد طی شش ماهه آینده روبرو باشد.

وی افزود:حوزه گردشگری و به طور مشخص گردشگری سلامت و همچنین حوزه حمل و نقل از جمله مواردی است که مورد توجه ویژه است؛در این نشست فعالان اقتصادی در حوزه فولاد، سیمان، سنگ، دارو، نساجی و مسکن و کشاورزی نکات مورد نظر خود را  با ایشان درمیان خواهند گذاشت.

در ادامه این نشست وزیر اقتصاد کشور ارمنستان، ضمن ابراز خرسندی از حضورش در شهر باستانی اصفهان، گفت: اصفهان علاوه بر ویژگی های منحصر به فردی که دارد، سمبل  دوستی دو ملت ایران و ارمنستان است و این دو کشور  از زمان های خیلی دور، روابط دوستانه و تنگاتنگی داشته اند.

واهان کروبیان با بیان این نکته که روابط اقتصادی ایران و ارمنستان با توجه به رابطه نزدیک این دو کشور، از حد انتظار پایین تر است گفت: ارمنستان تنها همسایه تجاری ایران است که  میزان معاملات تجاری اش با ایران از یک میلیون دلار تجاوز نمی کند؛ بنابراین به عنوان یک فعال اقتصادی با اطمینان کامل می توانم بگویم که فرصت‌ها و ظرفیت های بسیاری در دو کشور وجود دارد که مورد استفاده واقع نشده است و دلیل آن اینست که طرفین به فکر  منافع مشترک  دو کشور نبوده اند.

وی با تاکید بر این نکته که ارمنستان روابط خیلی خوبی با کشورهای اوراسیا دارد و آماده است این تعاملات خوب را با ایران تقسیم کند، در ادامه افزود: پیشنهاد می شود به ارمنستان به عنوان دروازه ورودی بازار 200 میلیونی  اوراسیا نگاه شود؛از این جهت امیدواریم با همکاری صادقانه و اقدامات پیگیرانه هر دو طرف به راحتی حجم معاملات تجاری را از یک میلیون دلار افزایش دهیم.

وزیر اقتصاد کشور ارمنستان در خصوص حمل و نقل، اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل شرایط دشواری برای کامیون ها وجود دارد و کامیون های ارمنستان مجوز ورود به ایران را نداشته و در خصوص ایران نیز هزینه هایی برای ورود به ارمنستان دریافت می ‌شود که در دیدار با وزیر صمت ایران این مسائل را مطرح کرده و چنانچه اقداماتی از سوی ایران انجام شود این آمادگی را داریم تا هزینه ها به کلی برطرف شود.در خصوص حمل و نقل ریلی نیز مذاکراتی در حال انجام است که چنانچه به نتیجه برسد مشکلات برطرف خواهد شد.

واهان کروبیان، ضمن اشاره به اینکه هنوز تحریم های خطرناکی بر علیه ایران در  نظام بانکی وجود دارد، اظهار کرد: تمامی بانک هایی که اقدام به نادیده گرفتن قوانین و تحریم های بانک ها کنند، محدود می شوند، اما در عین حال با رئیس بانک مرکزی ایران پیرامون 8 گزینه صحبت کرده ایم و انتظار می رود موانع برطرف شود. 

وزیر اقتصاد ارمنستان در پایان از تمامی فعالان اقتصادی حاضر در نشست درخواست کرد: تا مسائل و مشکلات خود را به طور صادقانه  مطرح کنند تا برای رفع آنها تمهیداتی اندیشیده شود.

وزیر اقتصاد ارمنستات در اتاق

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه