English

۴۵۹ هزار نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۵۷۴ هزار نفری استان کردستان، ۴۵۹ هزار نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند.

۴۵۹ هزار نفر تحت پوشش طرح شهید سلیمانی هستند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، ابراهیم قادری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ودر تشریح طرح شهید قاسم سلیمانی و اقدامات مقابله با کووید- 19 اظهار داشت:  بیماری کرونا یکی از بحران های بشر در100 سال اخیر بود اینگونه ویروس ها و بیماریها و اپیدمی شدن بیماری های مختلف در سطح دنیا چیز عجیبی نیست و ممکن هر چند 10 سال یکبار همچنین چیزی اتفاق بیافتد لذا باید تمام کشور آمادگی لازم را برای کنترل این نوع بیماری ها داشته باشند.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: یکی از این برنامه ها در کشور ما هم همین طرح شهید سلیمانی بود که هدف آن بررسی افراد درتماس با بیمار و بررسی بیماران در منزل خوشون و محلات بود. این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، هلال احمر و سایر سازمان ها انجام شد.

 قادری بیان کرد: در این طرح تیم هایی تشکیل شد که شامل تیم حمایتی با مسئولیت بسیج و 282 تیم  که وظیفه آن حمایت از خانواده های بیمار یا خانواده افراد درتماس ازجمله حمایت غذایی و مالی و... یکی دیگر از تیم ها تیم رهگیری بود با مسئولیت سیستم بهداشتی و710 تیم و وظیفه  آن این بود که با بیماری هایی که شناسایی شده اند سریعا تماس برقرار کنند و یا تیم هایی را به منزل افراد بیمار بفرستند.یکی دیگر از تیم ها تیم مراقبت در منزل بود مشترک بین بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و وظیفه آن این بود بیمار هایی که نیاز به ویزیت پزشکی داشتند را در منزل ویزیت بکنند و اقدامات لازم را برای آنها انجام بدهند وتعداد آنها 149 تیم بود.تیم دیگری هم تیم نظارتی بود با مسئولیت سیستم بهداشتی و هلال احمر که وظیفه ش نظارت براجرای پروتکل های بهداشتی  دراصناف و اماکن محلات بود.در این طرح در بخش بهداشت 1716 نفر، بسیج1016 نفر،هلال احمر335نفر و سایر نیروهای مردمی 156 نفرمشارکت داشتند.

 وی افزود: در طول این طرح  غیر از بیماران شناسایی شده 24573 نفراز اطرافیان افراد بیمار بررسی شدند که 10000 نفر راضی به انجام تست شدند و تست 1700 نفر مثبت بود. 2098 بیمار توسط پزشک در منزل ویزیت شد و 98 بیمار نیاز به بستری داشتند که توسط همین تیم ها به بیمارستان ارجاع شدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تیم نظارتی که وظیفه آن نظارت براجرای پروتکل های بهداشتی  دراصناف و اماکن محلات بود 44566 مکان را بازدید کردند و به 5667 مکان اخطار دادند و 169 مکان را پلمپ کردند.

 وی افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی در 153 مراکز جامع سلامت در شهر و روستا تست سریع گذاشتیم. اگر یک ماه اخیر را با ماه آبان مقایسه کنیم 92 درصد کاهش مرگ،  83 درصد کاهش بستری و 86 درصد هم کاهش بروز بیماری داشته ایم. از ابتدای همه گیر شدن بیماری  تا الان ما از 100 هزار نفر آزمایش کرونا گرفته ایم که از این تعداد30890 نفر مثبت بودند. تقریبا 56 درصد مرد بودند و 44 درصد زن و 86 درصد ازمبتلایان هم شهری بودند. گروه سنی 45-15 سال 55 درصد و گروه سنی 60-46،  23 درصد از بیماران را تشکیل داده اند.

 دکتر ابراهیم قادری گفت: استراتژی ما برای مقابله با بیماری کرونا در ماه های گذشته سرکوب گسترش بیماری بود  ودر حال حاضر پیشگیری از گسترش بیماری است.غربالگری کرونا توسط سیستم بهداشتی سه بار انجام شد در مرحله اول 92 درصد، در مرحله دوم 90 درصد  و در مرحله سوم 87 درصد. 1048 خانم باردار مشکوک به کرونا دراستان داشتیم که 626 نفرمبتلای قطعی به کرونا بودند و متاسفانه یک نفر هم فوت شد. 87 نوزاد مشکوک به کرونا داشتیم که 15 نفر مثبت بودند و خوشبختانه در حال حاضر همه سالم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه