سرخط خبرها
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد
  • سرمربی بلژیک: برای شکست دادن ایران باید با صد درصد توان‌مان بازی کنیم
  • دریای مازندران تا سه‌شنبه تعطیل شد

شکستن دیوار صوتی کرونا بر فراز کردستان/ عدم رعایت شهروندان فاجعه آمیز خواهد بود

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند بایستی منتظر فاجعه ای بس دشوار باشیم.

دکتر ابراهیم قادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، دکتر ابراهیم قادری  شامگاه امروز سه شنبه در گفت وگو با اصحاب رسانه ، با بیان اینکه  متاسفانه روند افزایشی موارد بیماری ویروس کرونا در حال تداوم است و این روند در برخی از شهرهای استان از قبیل سقز، بانه، بیجار و سنندج نگران  کننده است، گفت:  در این موج چون تعداد زیادی از شهرهای استان همزمان درگیر خواهند شد، امکان خدمت رسانی و جابجایی امکانات بین شهرستان ها به شدت محدود است و در صورت عدم کنترل اپیدمی، یک فاجعه در راه خواهد بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه حالت انتشار شدید در ادارات، پاساژها، رستوران ها، مهمانی ها و عروسی ها و سایر اماکن با تهویه نامناسب و ازدحام، در حال اتفاق افتادن است، افزود:  در این فضاها، ده ها نفر همزمان مبتلا خواهند شد و حالت انفجاری به اپیدمی خواهند داد.

قادری با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی در حال آماده باش است، افزود: ضمن تشدید بازدیدها،  راه اندازی کارناوال های هشدار و آگاه سازی، افزایش قرنطینه های خانگی و افزایش مجدد ظرفیت تست های تشخیصی، از مردم و‌مسولین عزیز استدعا داریم دست به دست هم دهند و با رعایت دستورالعمل ها در اماکن و اصناف و همچنین استفاده مداوم از ماسک و تعطیلی دورهمی ها و مهمانی ها و جدی گرفتن هشدارها به کنترل سریع اپیدمی کمک کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت:  افراد علامتدار حتما تماس های فیزیکی خود با خانواده و دوستان را تا حداقل ۱۰ روز قطع کنند که باعث گسترش بیماری نشوند. اقدامات پیشگیرانه را از همین امروز باید تشدید کنیم و فردا دیر خواهد بود. عملکرد مردم و مسولین در استان کردستان خوب بوده و نباید اجازه دهیم به دوران سیاه اپیدمی برگردیم و مجددا تعداد بسیار بیشتری از عزیزانمان را ازدست دهیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه