English

آزاد حکمت خبر داد؛

افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت استان کردستان به ۳۰ گیگابایت

مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت استان کردستان از 20 گیگا بایت به 30 گیگا بایت خبر داد.

افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت استان کردستان به 30 گیگابایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آزاد حکمت صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های استان در سنندج، اظهار کرد: نشست با اصحاب رسانه برای ما بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و اتفاق دو جانبه بین رسانه و حوزه های خدمات رسان همیشه تاثیرگذار است چرا که رسانه ما را از شدت نیاز مخاطبان آگاه می کند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: تغییرات و نوسانات زیادی در عصر کرونا  در بخش های مختلف به وجود آمد، اما حوزه مخابرات بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت چرا که زندگی مردم وابستگی زیادی به بسترهای مخابراتی و ارتباطی دارد و این امر مطالبات مردمی و رسانه ای را از این حوزه بیشتر کرد.

 وی با اشاره به تشکیل یک تیم راهبردی برای مقابله با کرونا در مخابرات استان کردستان عنوان کرد: با افزایش مصرف اینترنت توأم با شیوع کرونا، وضعیت دیتا تحت فشار قرار گرفت و  بر همین اساس افزایش ظرفیت پهنای باند در اوایل سال در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه افزایش استفاده از اینترنت در استان در اوایل شیوع کرونا مشکات مقطعی ایجاد کرد که خوشبختانه با تلاش مخابرات استان رفع شد عنوان کرد: در این راستا ظرفیت سالانه اینترنت در کردستان تا 50 درصد افزایش یافت و ipn شبکه برای فعالیتهای مختصری که مردم با آن سروکار دارند راه اندازی شد.

حکمت از افزایش ظرفیت اینترنت ادارات و سازمان ها تا 6/5برابر خبر داد و گفت: همچنین ظرفیت پهنای باند اینترنت استان از 20 گیگ به 30 گیگ افزایش یافته است و تا 10 گیگ دیگر هم می تواند افزایش یابد.

وی میانگین مصرف اینترنت را در استان 22 گیگ ذکر و اعلام کرد: 284 سایت از ابتدای سال تا کنون ارتقا یافته و این با وجود محدودیت ها آمار قابل قبولی بوده و از این تعداد 147 سایت روستایی و جاده ایی است.

حکمت با بیان اینکه در حوزه دیتا در نقاط شهری هم خدمات موثری برای ارتقا صورت گرفته است افزود: کردستان در حوزه سرمایه گذاری در بخش فیبرنوری به عنوان یک تکنولوژی جدید در کشور پیشتاز بوده و این امر بسیار مؤثر و مهم است که باید مورد تأیید مردم و رسانه باشد.

به گفته وی تهیه زیرساخت های حوزه فیبر نوری بسیار سخت و هزینه بر است و در این زمینه در استان استفاده از کابل های مسی برای توسعه نقاط جدید در حوزه فیبر نوری حذف شده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیش روی استان در حوزه اف تی تی اچ چهار برابر استان های مجاور است.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت در نقاط روستایی دور افتاده استان مشکل پهنای باند وجود دارد افزود: تعهد330 روستا برای تجهیز به اینترنت در دستور کاری مخابرات استان قرار گرفت که به دلیل تعهد اخلاقی به مردم این تعداد را به 527 روستا افزایش دادیم و از این تعداد تا کنون 26 روستا را از ابتدای امسال به اینترنت مجهز کرده ایم.

به گفته حکمت آنتن دهی در شهر سنندج دچار مشکل است و مردم و رسانه ها در این زمینه باید بیشتر مخابرات را درک و همراهی کرده و برای رفع مشکل صبور باشند.

وی از راه اندازی سایت منطقه نایسر در سنندج خبر داد و تصریح کرد: برای نصب تجهیزات باید زیرساخت ها آماده و قابل دسترس باشد.

مدیرکل مخابرات استان کردستان توسعه زیرساخت های روستایی را از اولویت های مخابرات استان دانست و افزود: امسال تا کنون 191 کیلومتر فیبر نوری را در روستاهای کردستان اجرا کرده ایم که با این میزان آمار فیبرنوری روستایی استان را به 4000کیلومتر رسانده ایم.

وی از راه اندازی و نصب 17 سایت مخابراتی در سنندج طی سال جاری خبر داد و گفت:با وجود این تعداد سایت هنوز مشکلات آنتن دهی در استان حل نشده است.

حکمت با اشاره به مشکل پهنای باند روستاهای استان بیان کرد: در راستای رفع این مشکل در  64 روستا ظرفیت انتقال را افزایش داده ایم که این ظرفیت انتقال در برخی نقاط تا 50 درصد افزایش یافته است.

تعرفه های مخابرات در سال جاری تغییری نکرده است

وی با اعلام اینکه در طول سال جاری برای پروژه‌های اجرایی شرکت مخابرات استان کردستان 103 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، یادآور شد: با وجود این میزان سرمایه‌گذاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ گونه تغییر در تعرفه‌های مخابراتی استان ایجاد نشده است که امیدواریم با همکاری رسانه ها و مسئولان استان بتوانیم یک تغییر رویکرد در میزان تعرفه گذاری برای ارائه خدمات بیشتر ایجاد کنیم.

مدیرکل مخابرات استان کردستان،خاطرنشان کرد: در سایه خود باوری و تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی مخابرات استان، موفق به همسان سازی مودم های OTN ساخت داخلی با OLT های خارجی شدیم که در شرایط اقتصاد جاری کشور چالش بزرگی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه