English

نادر فلاحی خبر داد:

افتتاح فاز نخست محوطه گردشگری گیلارلو شهرستان گرمی

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در راستای رونق گردشگری شهرستان گرمی فاز نخست محوطه گردشگری گیلارلو به بهره‌ برداری رسید.

افتتاح فاز نخست محوطه گردشگری گیلارلو شهرستان گرمی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در مراسم افتتاح فاز اول محوطه گردشگری گیلارلو با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: حسب دستور استاندار اردبیل، رونق گردشگری شهرستان گرمی جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل قرار گرفته که بهره‌برداری از محوطه گردشگری گیلارلو همزمان با ایام‌الله دهه فجر اقدامی در این راستا به شمار می‌رود.

وی بیشترین دغدغه در بخش گردشگری گرمی را دریاچه گیلارلو دانست و بیان کرد: با توجه به این امر طرح مطالعاتی برای محوطه گردشگری این منطقه آماده و مصوب شد و با اجرای آن شاهد افتتاح فاز نخست این پروژه هستیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه طرح جامع مطالعاتی گردشگری گیلارلو در حال اجرا است، افزود: رینگ پیاده‌‌روی و سیستم روشنایی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحی گفت: دو میلیارد ریال برای تسطیح و آسفالت‌ریزی جاده دسترسی به محوطه گردشگری گیلارلو تخصیص یافته و با مساعد شدن وضعیت جوی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در کنار این اعتبارات از مساعدت بنیاد علوی نیز در این طرح بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اقدامات در بخش میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی عنوان کرد: در مورد راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی که از مطالبات مهم و به‌حق مردم گرمی بود و بیش از یک دهه منتظر بودند تا موزه گرمی راه‌اندازی شود، پیگیری‌ها انجام شد که با این پیگیری‌ها این موزه در حال حاضر صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است و در سفر پیش روی وزیر میراث‌فرهنگی به استان شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد موزه عشایری گرمی نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت عشایر منطقه، اما شهرستان گرمی فاقد موزه عشایر بود که این موزه همزمان با موزه باستان‌شناسی در مکان دیگری راه‌اندازی و برنامه‌ریزی شده تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

فلاحی با اشاره به کاوش‌های نجات‌بخشی صورت گرفته در استان بیان کرد: بیش از۳۰ درصد کاوش‌های نجات‌بخشی استان، با توجه به قدمت تاریخی شهرستان گرمی در این شهرستان انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه