English

نادر فلاحی خبر داد:

ایجاد مرکز رشد صنایع دستی در استان اردبیل

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری صنایع‌ دستی استان اردبیل بزودی به بهره برداری می رسد.

ایجاد مرکز رشد صنایع دستی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری صنایع‌دستی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که مدرسه جعفر اسلامی امسال مرمت و برای راه‌اندازی این مرکز اختصاص داده شد.

وی افزود: این مرکز از محل اعتبارات سال ۹۹ تجهیز و در روزهای آینده افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در راستای اهداف تعیین‌شده برای رونق صنایع‌دستی در استان فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اهداف ایجاد این مرکز بیان کرد: حمایت‌های مادی و معنوی از ایده‌ها و فناوری‌های افراد و تیم‌های صاحب ایده نو و کاربردی در زمینه صنایع‌دستی از جمله این اهداف است.

فلاحی ایجاد بستر برای پیاده‌سازی و تجاری کردن ایده‌های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق و جوان، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در زمینه صنایع‌دستی، ایجاد ارتباط بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران و کمک به توسعه فعالیت‌های نوآورانه را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

وی ادامه داد:با ایجاد مرکز رشد صنایع‌دستی برای کمک به کاربردی کردن تولیدات صنایع‌دستی استان، کمک به توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از بسته‌بندی مناسب برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، کمک به برندسازی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان و کمک به احیای رشته‌های فراموش شده و در حال فراموشی و توسعه و ترویج آن تلاش می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه‌ریزی و کمک به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی برای اخذ نشان‌های ملی و بین‌المللی، کمک به پژوهش و ثبت در زمینه آثار ملموس و ناملموس صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و امضای تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای فعال برای توسعه فعالیت‌های مرکز نیز با ایجاد آن دنبال می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه