English

نادر فلاحی:

مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی می شود.

مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: در 18 ماه گذشته نزدیک به 22 میلیارد تومان در پروژه های مرمتی و ساماندهی میراث فرهنگی استان اردبیل هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه های شاخص انجام یافته در 18 ماه گذشته در حوزه میراث فرهنگی در استان اردبیل، افزود: بیش از 10 میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه جهانی شیخ صفی ، روستای تاریخی کنزق، حمام نصر خلخال، مجموعه بقعه شیخ حیدر و پایگاه ملی شهریری هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: همچنین بیش از 11 میلیارد تومان نیز برای ساماندهی و مرمت مجموعه های سردرب عالی قاپو، موزه سپهرم، بقعه شیخ جبراییل کلخوران، مسجد عتیق و بازار تاریخی اردبیل هزینه شده است.

فلاحی با تاکید بر اهمیت ساماندهی و مرمت مجموعه های تاریخی بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، اضافه کرد: سایت های باستانی و مجموعه های تاریخی از جمله مهم ترین و تاثیرگذار ترین جاذبه های استان هستند.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از این مجموعه ها و معرفی آنها در سطح ملی و بین المللی است که برای این موضوع برنامه ویژه ای داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه