English

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:

دایره مددکاری اجتماعی و مشاوره در ۱۵ کلانتری در قم مستقر است/سالانه ۱۲ هزار پرونده به مراکز مشاوره نیروی انتظامی قم ارجاع داده می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: دایره مددکاری اجتماعی و مشاوره در 15 کلانتری در قم مستقر است.

دایره مددکاری اجتماعی و مشاوره در 15 کلانتری در قم مستقر است/سالانه 12 هزار پرونده به مراکز مشاوره نیروی انتظامی قم ارجاع داده می‌شود

سرهنگ مهرداد حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار موج در قم با تشریح فعالیت واحدهای مرکز مشاوره نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی استان قم در کنار ماموریت‌های انتظامی و قضائی خود، یک ماموریت جدیدی را با هدف کاهش آلام مردم در حوزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی در برنامه کاری قرار داده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در این خصوص نیروی انتظامی قم، یک ساختاری را تحت عنوان مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: هدف از این مراکز مشاوره‌ای پلیس، ارائه خدمات مداخله‌ای و مشاوره‌ای به مراجعه‌کنندگانی است که دارای پرونده‌های اختلافی در رابطه با مسائل خانواده و نزاع و درگیری و امور حقوقی و حوزه خدمات روان شناختی در مراجعه به کلانتری هستند.

سرهنگ حاجی زاده عنوان کرد: افرادی که در ابتدای امر به کلانتری مراجعه می‌کنند موضوع شکایت یا درخواست آن‌ها از طریق دایره ارجاع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه افسر ارجاع تشخیص دهد مساله از موضوعاتی مربوط به حوزه مشاوره و مددکاری است و از طریق مشاوره و مداخله می‌توان مصالحه کرد آن را به دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ارجاع می‌دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مشاوره وظیفه دارد نسبت به آن موضوع رسیدگی و مداخله کند و تا ختم پرونده اقدام به پیگیری نماید.

وی افزود: این مراکز و دایره مشاوره و دایره مددکاری اجتماعی در 15 کلانتری مستقر هستند و سالانه 12 هزار پرونده به این مراکز ارجاع داده می شود.

سرهنگ حاجی زاده تصریح کرد: افراد دارای تخصص در این مراکز مستقر هستند و با فعالیت‌های مشاوره‌ای و روانشناختی حدود 78 درصد از پرونده ها ختم به سازش و مصالحه می شود.

وی گفت: در هر پرونده حداقل دو نفر خدمات می‌گیرند که به طور متوسط 24 هزار نفر تحت پوشش این خدمات هستند، به طور کلی این مشاوره‌ها دارای آثار و نتایج خوبی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در مورد مهم ترین نتایج این مشاوره‌های تخصصی افزود: این مشاوره‌ها از یک طرف باعث کاهش حجم پرونده‌ها در کلانتری می شود، همچنین پرونده های تشکیل یافته در دادگستری را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین باعث صرفه جویی در تشکیل پرونده و وقت یگان برای پیگیری موضوع انتظامی و قضائی می‌شود، این مشاوره‌ها هزینه های مردم و دغدغه ها را کم می‌کند.

سرهنگ حاجی زاده بیان کرد: علاوه بر این روایر، درمرکز معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در قم نیز یک مرکز مشاوره آرامش داریم که این مرکز خدمات تخصصی مشاوره ای در حوزه خانواده و پیش از ازدوج و طلاق و اعتیاد و روانشناختی و تحصیلی و حقوقی و انتظامی ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه 10 هزار نفر به این مرکز به صورت خود معرف مراجعه و خدمات تخصصی دریافت می کنند در این مرکز 35 نفر مشغول به خدمت هستند و این خدمات رایگان است و هیچ هزینه‌ای اخذ نمی شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: در این ده ماه10 هزار پرونده ارجاع شده است، امسال با توجه به بیماری کرونا، خمات تخصصی مشاوره ای به بیماران و خانواده دارای فرد بیمار ارائه می دهیم.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعه کننده و ارجاع پرونده هر ساله رشد 10 درصدی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه