English

مدیر کل راهداری اردبیل خبر داد:

کاهش ۳۷ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از کاهش 37 درصدی جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

کاهش 37 درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی بیش از یک میلیون و 75 هزار نفر مسافر در استان خبر داد و گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با 10 ماهه امسال قبل که یک میلیون و 731 هزار نفر مسافر بود 37 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب 217 هزار و 326 مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 248 هزار و 103 سفر بود شاهد کاهش 12 درصدی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت 54 شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر 452  هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،112 هزار نفر با مینی بوس و 510 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

وثوقی با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود تصریح کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می کنند.

وی افزایش 20 درصدی صدور بلیط اینترنتی را یادآور شد و افزود: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر تصریح کرد: در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان های حمل ونقل عمومی و ترمینال ها به طور مرتب درحال ضدعفونی و گندزدایی است. 

وثوقی با اشاره به فعالیت هزار و 110 دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل گفت:2 هزار و 600 راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی