English

در نشست خبری مدیر کل راهداری استان اصفهان عنوان شد؛

رکود در حوزه حمل و نقل مسافر در استان اصفهان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: متاسفانه سال ۹۹ را در شرایط بد اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، آغاز کردیم و با توجه به اینکه این اداره جزو سازمان های خدماتی بود، راهداران و پیمانکاران و حوزه حمل و نقل بدون وقفه و تعطیلی از اواخر سال ۹۸ و سال ۹۹ به فعالیت خود ادامه و خدمات خوبی را ارائه کردند.

رکود در حوزه حمل و نقل مسافر در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی خضری امروز (سه شنبه- ۲۵ آذر ماه) در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت ۲۶ آذر ماه روز ملی حمل و نقل و یکم دی ماه به عنوان روز راهدار، اظهار کرد: متاسفانه سال ۹۹ را در شرایط بد اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، آغاز کردیم و با توجه به اینکه این اداره جزو سازمان های خدماتی بود، راهداران و پیمانکاران و حوزه حمل و نقل بدون وقفه و تعطیلی از اواخر سال ۹۸ و سال ۹۹ به فعالیت خود ادامه و خدمات خوبی را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون با وجود شرایط کرونا در حوزه حمل و نقل بار با افزایش ۳ درصدی میزان تناژ نسبت به سال گذشته مواجه شدیم، افزود: متاسفانه در حوزه حمل و نقل مسافر با کاهش ۵۳ درصدی جابجایی مسافر روبرو هستیم و این بخش دچار رکود شده است، البته با حمایت و کمک دولت سعی در جبران خسارت در حوزه مسافر هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: با این وجود در حوزه راهداری شاهد اقدامات خوبی در بحث نگهداری ابنیه، ماشین آلات، ساخت راه ها، روکش آسفالت و ... در استان اصفهان هستیم.

وی گفت: سال گذشته ۳۵۱ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ با افزایش ۷ درصد تردد در راه های استان مواجه بودیم، اما امسال به دلیل محدودیت های تردد ناشی از شیوع کرونا میزان تردد در راه های اصفهان کمتر شده است.

خضری ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۲۳۰ کیلومتر از راه های استان را روکش آسفالت گرم، مرمت و بازسازی کردیم و این یکی از اقدامات خوب راهداری بود، همچنین اصلاح شیب شیروانی ۵۶۰ کیلومتر از راه های استان انجام شده که موجب بخشنده شدن راه ها و کاهش تصادفات شده است.

وی همچنین افزود: در این مدت سیلکوت ۲۸۰ کیلومتر از راه های روستایی استان انجام و ۲۳ نقطه حادثه خیز در بحث محورهای حادثه خیر استان اصلاح شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری، ۶۴ کیلومتر راه روستایی استان را اصلاح کردیم و با توجه به اینکه اصلاح راه های روستایی تحت عنوان طرح ملی ابرار در حال انجام است، جهت احداث راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار جمعیت اقدام کرده ایم.

خضری همچنین در خصوص سوالی مبنی بر جابجایی ترمینال کاوه از محدوده شهری اصفهان، اظهار کرد: انتقال ترمینال کاوه تصمیمی است که باید مسئولان شهرداری در این خصوص اقدام کنند و اگر این تصمیم جهت کاهش ترافیک شهری اتخاذ شود، اداره کل راهداری نگاه مثبتی به این تصمیم خواهد داشت.

وی درباره بودجه این اداره‌ کل برای سال 1400 گفت: حوزه راه‌ها جزو هزینه‌برترین بخش‌ها است. تلاش کرده‌ایم از بودجه‌های ملی و استانی به شکل مطلوب استفاده کنیم و خوشبختانه با نظر مساعد استاندار اصفهان، اعتبارات خوبی در سطح استان جذب شد و امیدوارم تخصیص 100 درصدی داشته باشد. در حوزه اعتبارات ملی نیز وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور توجه ویژه‌ای به استان اصفهان داشتند و امیدوارم تا پایان سال تمام این اعتبارات را جذب کنیم.

در ادامه این نشست معاون فنی و نظارت اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: امسال در حوزه آل تی اس 38 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور به راه و جاده های استان اصفهان اضافه شد این میزان تا پایان سال به 166 عدد خواهد رسید و از این نظر از رتبه دو به سطح یک کشور از نظر سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور خواهیم رسیم.

محمدعلی صلواتی ادامه داد: تا کنون 444 هزار ثبت تخلف ثبت و برای پلیس راه ارسال شده است هم چنین 194 هزار تخلف در محدودیت های کرونایی احصا کرده ایم.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم محور کنار گذر شرق اصفهان با تجهیز به سامانه های ثبت تخلف به یک آزادراه هوشمند از این نظر تبدیل شود. این در حالی است که در سال جاری تا کنون 35 دوربین نظارت تصویری نصب شده و در محوری های ورودی شهر نیز نصب دوربین های نظارت تصویری مبتنی بر فیلم  را در دستور کار داریم.

معاون فنی و نظارت اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهانتصریح کرد: در 8 ماهه سال جاری 80 قرارداد در حوزه های مختلف منعقد شده است که اعتبار بسیار شاخصی در حدود 110 میلیارد تومان را شامل شده است. در همین راستا در نیمه اول امسال دو مجتمع خدمات رفاهی احداث کرده ایم که اکنون مجموع 50 مجتمع را شامل شده و تا پایان سال نیز بنا داریم دو مجتمع دیگر نیز به این تعداد بیفزاییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه