English

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد:

افتتاح ۴ مجتمع خدمات رفاهی همزمان با دهه فجر در اصفهان / رتبه اول در مجتمع‌های خدمات رفاهی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ازافتتاح ۴ مجتمع خدمات رفاهی همزمان با دهه فجر در اصفهان خبر داد.

افتتاح ۴ مجتمع خدمات رفاهی همزمان با دهه فجر در اصفهان / رتبه اول در مجتمع‌های خدمات رفاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی خضری با اشاره به افتتاح ۴ مجتمع خدمات رفاهی گفت: استان اصفهان با مجموع ۵۰ مجتمع خدمات رفاهی رتبه اول را در کشور دارد.

وی بیان داشت: همچنین افتتاح ۷۸ طرح با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در استان اصفهان و کلنگ‌زنی ۴۵ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان  در دهه مبارک فجر در استان اصفهان انجام خواهد شد.

خضری افزود:12 کیلومتر راه‌های استان اصفهان راه‌های آزادراهی، بزرگراهی، شریانی، اصلی، فرعی و روستایی می باشد و به همین جهت استان اصفهان رتبه نخست حمل و نقل جاده‌ای کشور را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۲۷۱ میلیون تردد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۷ درصدی تردد در استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: رصد محورهای مواصلاتی در استان اصفهان با استفاده از 34 دوربین نظارتی و 105 دوربین ثبت تخلف انجام می شود.

رتبه نخست استان اصفهان در حمل بار

خضری با اشاره به جایگاه ویژه استان اصفهان در حوزه حمل بار افزود: در سال 96 استان اصفهان با 48 میلیون تن جابه‌جایی کالا رتبه نخست حمل بار در کشور را به خود اختصاص داد.                 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اقدامات راهداری درکاهش تصادفات جاده ای گفت: در سال گذشته هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط‌کشی جدید،۲۰ کیلومتر روشنایی مسیر، ۴۰ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان لکه‌گیری و روکش آسفالت گرم شد و  ۴۳۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی را نیز سیلکوت کردیم.

خضری گفت: با وجود کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات استانی سعی کردیم تا حجم زیادی از راه‌های استان را که دچار خرابی بیش از حد شده بود را با استفاده از امکانات موجود انجام دهیم و راه‌ها را ایمن کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته در طرح ملی ابرار پیشرفت خوبی داشتیم به طوریکه این طرح به طول ۶۰ کیلومتر در استان اجرا شد و همچنین شانه‌سازی ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام گردید.

کاهش تصادفات منجر به فوت برون شهری و روستایی

وی با اشاره به آمار ۱۰ ماهه تصادفات در استان اصفهان اظهار داشت: درسال 97 تعداد تصادفات منجر به فوت در راه‌های برون‌شهری و روستایی استان اصفهان تعداد ۳۱۷ مورد بوده که این آمار در ۱۰ ماهه امسال به ۲۹۲ مورد رسیده است که کاهش ۸ درصدی را  داشته است.

خضری اضافه کرد: همچنین در تصادفات راه‌های برون‌شهری و روستایی در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۳۶۴ نفر جان خود را ازدست دادند که این آمار در سال ۹۷ تعداد ۳۷۴ مورد بوده است که در ۱۰ ماهه سال ۹۸ کاهش ۳ درصدی داشته است.

حمل بار اضافی باعث اختلال در سیستم ترمز اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری گفت: یک اتوبوس در هر بار تردد می‌تواند ۱۶۰۰ کیلوگرم بار تجاری حمل کند و هر بسته هم می‌تواند ۴۰ کیلو باشد اما در حال حاضر بالای ۳ تن بار تجاری توسط اتوبوس‌ها حمل می‌شود.

مهدی خضری افزود: پلیس راه موظف شده که اتوبوس‌های دارای حمل بار اضافی را متوقف کند و بار آن‌ها نیز توقیف شود چرا که حمل بار تجاری به لحاظ علمی و مهندسی باعث می‌شود که مرکز ثقل اتوبوس تغییر کند و سیستم ترمز نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: بعد از تصادفاتی که به دلیل حمل بار غیرمجاز صورت گرفت یک ماده قانونی جدید اضافه شد و کمیسیون ماده ۱۴ در مورد تخلفات خود ناوگان شکل گرفت و همچنین گشت‌های راهداری و نظارت بر ترابری را نیز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت:‌‌ در سال گذشته 15 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر در جاده‌های استان اصفهان جابه‌جا شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه