English

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان

نگهداری پارک جنگلی اسدآباد به مناقصه گذاشته می شود؟

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به پارک جنگلی اسدآباد و نبود اعتبار در این زمینه، از احتمال مناقصه این موضوع در صورت ورود نکردن شهرداری خبرداد.

نگهداری پارک جنگلی اسدآباد به مناقصه گذاشته می شود؟

به گزارش خبرگزاری موج همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در دیدار با فرماندار شهرستان اسدآباد، با اشاره به نبود اعتبار جهت نگهداری پارک جنگلی اسدآباد اعلام کرد: منابع طبیعی دارای اعتبار برای نگهداری پارک جنگلی نیست و اگر شهرداری در این رابطه اقدام نکند برای نگهداری پارک جنگلی به ناچار باید این امر را به مناقصه گذاشت.

اسفندیار خزائی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار در زمینه جنگل، مرتع و آبخیزداری در شیلاندر علیا و سفلی شهرستان اسدآباد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی استان در بحث فصل آب دارای اعتباری نیست و امسال در این رابطه به ما اعتبار نداده اند، گفت: انتظار است در بحث فصل آب از نظر اعتبارات منابع طبیعی شهرستان کمک شود چراکه با این اقدام اعتبارات ملی خوبی را می توان به سمت شهرستان سوق داد.

خزائی در رابطه با اعمال مدیریت پارک جنگلی اسدآباد تصریح کرد: انتظار است شهرداری شهر اعمال مدیریتی پارک جنگلی شهرستان را در زمینه نگهداری برعهده گیرد چراکه منابع طبیعی دارای اعتبار برای نگهداری پارک جنگلی نیست و اگر شهرداری در این رابطه اقدام نکند برای نگهداری پارک جنگلی به ناچار باید این امر را به مناقصه گذاشت.

وی گفت: سال گذشته طرح ۵۰ هکتاری توسعه جنگل با کاشت نهال در شهر آجین از توابع اسدآباد پایان یافت اما به واسطه شرایط جوی و نامناسب بودن زمین بخشی از این نهال ها از بین رفت که  امسال با همکاری شهرداری آجین واکاری در این مناطق از سرگرفته شده و اداره منابع طبیعی نسبت به تهیه نهال بلوط، زالزالک و انار وحشی و شهرداری نسبت به کاشت بذر و نهال در چاله درختان خشک شده اقدام کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از تحقق ۲۰۰ درصدی جنگل‌کاری این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: اظهار کرد: تعهد جنگل کاری شهرستان اسدآباد در سال گذشته ۱۰۰ هکتار بود که با اجرای ۲۰۰ هکتار جنگل کاری شامل ۱۵۰ هکتار در شهر اسدآباد و ۵۰ هکتار در شهر آجین از این میزان تعهد با افزایش دو برابری ۲۰۰ درصد تعهد محقق شد.

سعید کتابی با بیان اینکه در حال حاضر در راستای طرح توسعه جنگل کاری کاشت درخت در ۸۰ هکتار از اراضی مجاور گردنه اسدآباد توسط منابع طبیعی آغاز شده و گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است، تصریح کرد: با توجه به چشم انداز زیبای گردنه اسدآباد و واقع شدن گردنه در ورودی شهر توجه به زیباسازی ورودی شهر و جنگل کاری این چشم انداز زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه