English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد:

تغییر اقلیم با بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به چالش‌های پیش روی منابع طبیعی،‌ بیابان زایی، خشکسالی و تغییر اقلیم را ناشی از بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور خواند.

تغییر اقلیم با بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان،‌ اسفندیار خزایی،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در آئین معرفی فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان با اشاره به تغییر اقلیم بدلیل بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور،‌ گفت: بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور را با چالش‌هایی چون گسترش بیابان زایی، خشکسالی و تغییر اقلیم مواجه کرده است.

وی افزود: بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی کشور را با چالش‌هایی چون گسترش بیابان زایی، خشکسالی و تغییر اقلیم مواجه کرده است.

خزایی با تاکید بر اینکه حفظ این منابع ارزشمند الهی تنها با مشارکت همه مردم امکان پذیر است، گفت: حمایت نیروی انتظامی و برخورداری از یگان حفاظت منابع طبیعی قوی می‌تواند مانع تصرف و تخریب منابع طبیعی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و ضرورت ارتقا سطح آمادگی و آموزش پرسنل یگان حفاظت گفت: حراست از منابع طبیعی و انفال وظیفه شرعی است.

علی مردان طالبی به اهمیت پیش آگاهی و پیشگیری از تصرف اراضی پرداخت و گفت: خدمت به مردم به هر شکل خوب است اما برخی خدمت‌ها جنس متفاوتی دارد و منابع طبیعی از این نوع جنس است.

طالبی اظهار کرد: خدمت در آتش نشانی از جنس ایثار و فداکاری است و خدمت در حوزه منابع طبیعی نیز جنسی متفاوت با خدمات دیگر دارد و بسیار حساس است.

وی حفاظت از انفال را به عنوان خدمت ویژه به همه آحاد مردم دانست و عنوان کرد: خدمت در منابع طبیعی همواره ساری وجاری برای نسل حاضر و آیندگان است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان همدان نیز گفت: جنگل‌ها و مراتع ریه‌های تنفسی شهر هستند و باید امانت داری کرده و به همه مردم هم توصیه کنیم از این منابع عظیم و ارزشمند طبیعی به نحو احسن نگهداری و حراست کنند.

علی مهر آذین حفاظت از منابع طبیعی را از رسالت‌های مهم نیروی انتظامی برشمرد و گفت: حساسیت نسبت به منابع طبیعی و حفظ انفال از اصول جمهوری اسلامی است و یگان حفاظت از منابع طبیعی باید با استفاده از ابزارهای نوین در حوزه حفظ و حراست از انفال با جدیت و اهتمام وارد عمل شود.

گفتنی است در این مراسم طی حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور سرهنگ مهدی نوری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه