English

ادامه روند ناپایدار سفره های آب زیر زمینی در یزد

مدیر عامل آب منطقه ای یزد گفت: در صورت ادامه وضع موجود در ۳۰سال آینده دیگر آبی وجود نخواهد داشت و شرایط را خطرناک و ناپایدار می‌کند.

ادامه روند ناپایدار سفره های آب زیر زمینی در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه ای یزد افزود: با سیاست‌های سازمان آب و همکاری کشاورزان یزد، سرعت تخلیه آب‌های زیرزمینی کم شده است، اما باز هم شرایط پایداری در سفره‌ها نداریم.

وی اظهار داشت: هر ساله ۲۵۰میلیون مترمکعب کسری مخزن وجود دارد که اگر این روند ادامه پیدا کند تا ۱۸سال دیگر سفره‌های آبهای زیر زمینی استان یزد توان پاسخگوی نیاز‌ها را ندارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: در صورت ادامه وضع موجود در ۳۰سال آینده دیگر آبی وجود نخواهد داشت و شرایط را خطرناک و ناپایدار می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد تأکید کرد: با اجرای برنامه احیا و تعادل بخشی سعی می‌کنیم شرایط را به سمت پایدار سوق دهیم.

جوادیان زاده افزود: برنامه سازگاری با کم آبی در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و امیدواریم در سال۹۹ بتوانیم آن را در کارگروه ملی به تصویب برسانیم تا مبنای حرکت‌های جدید سازگاری با کم آبی باشد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی آب با عنوان آب و تغییر اقلیم در دوم فروردین ماه گفت: تغییر اقلیم یک بیماری جهان گیر است یعنی شاهد افزایش گرما و کاهش بارندگی در سراسر جهان هستیم؛ بنابراین باید شرایط سخت کنونی را با فکر هوشمندانه پشت سر گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر